Inte Zetec i mondeo?
- Mr Insane
- Legend
- Namn: Magnus H
- Kör: Cupra VZ -24
Mustang -95
Mercedes -69 - Ort: Årsunda
Inte Zetec i mondeo?
jepp.. lite mer dumma frågor då.. =)
Hur är det med mondeo 2.0 -94?? är det inte zetec i den?
alla man pratat med säger att det inte finns zetec med 100kw utan bara 96kw som 2.0?
sen så står det inte zetec nånstans på motorn heller..
bara 16v DOHC
MVH Mange
Hur är det med mondeo 2.0 -94?? är det inte zetec i den?
alla man pratat med säger att det inte finns zetec med 100kw utan bara 96kw som 2.0?
sen så står det inte zetec nånstans på motorn heller..
bara 16v DOHC
MVH Mange
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
- The Dude
- Legend
- Namn: Micke Andersson
- Kör: Impreza WRX -08
Om du menar "extraburken" på luftfilterboxen så är det bara ljuddämpning och går att ta bort.
Givaren som sitter vid öppningen borde vara luftmassemätaren om det är luftfilterboxen du menar
Givaren som sitter vid öppningen borde vara luftmassemätaren om det är luftfilterboxen du menar
Subaru Impreza WRX 2008, Mini Cooper S 2008
och en liten Ford
Msn: mr.micke@bigfoot.com
- Mr Insane
- Legend
- Namn: Magnus H
- Kör: Cupra VZ -24
Mustang -95
Mercedes -69 - Ort: Årsunda
Originally posted by The Dude
Om du menar "extraburken" på luftfilterboxen så är det bara ljuddämpning och går att ta bort.
Givaren som sitter vid öppningen borde vara luftmassemätaren om det är luftfilterboxen du menar![]()
du menar den lilla runda??
jag menar den stora som sitter på slangen till insuget
den som de står 136hp på...
och nej inte luftmassmätaren.. en liten givare som sitter efter den.. sitter på undersidan av slangen..
"burken" finns inte på nyare mondeo, (97-) inte givaren heller, inte på samma plats iaf..
-
RS_racer
den extra burken som där står 136hp på är en resonnansdämpare .. den gör inte mycke nytta, så man kan lika bra ta bort den... däremot den lilla givaren som sitter under som är en tempgivare ska du ha kvar, så den får du sätta i slangen istället eller nått ..
på 97-00 finns inte resonansdämparen som du säger, däremot sitter tempgivaren där mitt på slangen undertill..
så de lättaste du kan göra om ska ta bort resonansdämparen är att skaffa luftslangen från en 97-00 o sätta i din, på så vis har du redan hål i slangen för tempgivaren!
Så gjorde jag på min, blev kanonbra
på 97-00 finns inte resonansdämparen som du säger, däremot sitter tempgivaren där mitt på slangen undertill..
så de lättaste du kan göra om ska ta bort resonansdämparen är att skaffa luftslangen från en 97-00 o sätta i din, på så vis har du redan hål i slangen för tempgivaren!
Så gjorde jag på min, blev kanonbra