GRATIS Avgassystem till ST220 SEDAN

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
östragummi

GRATIS Avgassystem till ST220 SEDAN

Inlägg av östragummi »

Hej, Den som vill få ett avgasystem utprovat och sedan åka hem med det på bilen HELT GRATIS kan kontakta http://www.simons.se Telefon: 0321-530930 och boka en tid.

östragummi

Inlägg av östragummi »

Kanske la denna tråd i fel avdelning, nån moderator kan få flytta den till "tuning" avdelningen :)

östragummi

Inlägg av östragummi »

Någon som nappat på deras erbjudande än? :)

Användarvisningsbild
Daniel666
Legend
Namn: Daniel Schöneman
Kör: Fiesta ST200 -17
Medlemsnummer: 29

Inlägg av Daniel666 »

Låter ju inte fel. Bara att slå till om man har en sådan eller någon av dom andra dom söker.
Fiesta ST200 -17
Fiesta Xr4 -06
Mondeo Ghia -96
Fiesta 1,1 -81

östragummi

Inlägg av östragummi »

Ja precis, jag fick mitt idag och satte det är bara en dämpare efter kattarna, det blev lite skönare sång ifrån motorn och ett bra mkt snyggare utseende i bak där det sitter 4" utblås. Så den som kommer ner får likadant, jag ska ringa dem på måndag och säga att det blir bäst och lagom ljud med den setupen.

micke st220

Inlägg av micke st220 »

Låter bra! Jag ska ta och ringa ner till dom på Måndag och kolla om dom fortfarande behöver en sedan. Om dom kan ta in den under vecka 7 eller 8 så lämnar ja in den, har semester då nämligen. =) Hur lång tid tog det för dom att måtta ut avgassystemet? Kan man vänta medans dom gör det?

Matte78
Erfaren
Namn: Mattias G
Kör: ST220 hgv -05

Inlägg av Matte78 »

..Dom råkar inte behöva måtta avgassystem för en st220 kombi? :) ..Vore inte helt fel!!

Är det rostfritt på st:n hela vägen från katten eller bara i slutet?
Vroom vroom! :eclipsee_

östragummi

Inlägg av östragummi »

Dem gör det under dagen medans du väntar och dem jobbar med rostfritt.

Användarvisningsbild
Robban_e
Veteran
Namn: Robert Eskilson
Kör: Ford Mondeo Titanium S-08. Audi a4 1.8ts STCC. Ford Mondeo ST220-04, BMW 328iM Touring-97, BMW 530IA-93, BMW 523i-96, BMW 525IA-95, Volkswagen Golf VR6-93, Volkswagen Golf CL-86
Kontakt:

Inlägg av Robban_e »

"östragummi" har du nån bild på bygget?? nyfiken:)

östragummi

Inlägg av östragummi »

Jag ska ta lite bilder på jobbet nån dag, jag har ju kombin så det kommer finnas att köpa inom en snar framtid till er med kombi.

moonman69
Nybörjare
Namn: Johnas Enqvist
Kör: Ford Mondeo ST220 -04

Inlägg av moonman69 »

Kan meddela att jag var nere hos Simons Sportsystem idag torsdag med min ST220 Sedan -04 och fick det gamla nerplockat på plats, sedan måttanpassat system i rostfritt. Låter så gött nu när man drar iväg...

http://www.garaget.org/?car=133255&image=1228597

östragummi

Inlägg av östragummi »

moonman69 skrev:Kan meddela att jag var nere hos Simons Sportsystem idag torsdag med min ST220 Sedan -04 och fick det gamla nerplockat på plats, sedan måttanpassat system i rostfritt. Låter så gött nu när man drar iväg...

Titta va tjusigt, jag har nästan samma. Mitt system går lite annorlunda iom att det går ett stag strax efter tanken i bak. Jag tog bort mellandämpen idag och nu sitter det raka rör bak och endast bakdämparna som dämpar ljudet. Det blev en otrolig sång kan jag säga.

micke st220

Inlägg av micke st220 »

moonman69 skrev:Kan meddela att jag var nere hos Simons Sportsystem idag torsdag med min ST220 Sedan -04 och fick det gamla nerplockat på plats, sedan måttanpassat system i rostfritt. Låter så gött nu när man drar iväg...

Jasså! så de va du som hann före! Jag ringde till dom i onsdags och dom sa att det skulle komma in en mondeo sedan på torsdagen.
Men det vart juh riktigt bra det där! Nu får du bara ta och montera vinterdäcken i rätt rotationsriktning så blir det där perfekt =)

Användarvisningsbild
Robban_e
Veteran
Namn: Robert Eskilson
Kör: Ford Mondeo Titanium S-08. Audi a4 1.8ts STCC. Ford Mondeo ST220-04, BMW 328iM Touring-97, BMW 530IA-93, BMW 523i-96, BMW 525IA-95, Volkswagen Golf VR6-93, Volkswagen Golf CL-86
Kontakt:

Inlägg av Robban_e »

Det är ingen av er östragummi eller moonman69 som har nån ljud upptaging på det hela?? är hemskt nyfiken för ja hade tänkt att beställa nått sportsystem snart men vet inte vilket ja ska ha...

östragummi

Inlägg av östragummi »

Jag gjorde en liten ljudinspelning med digitalkameran, ska försöka lägga upp dem. Med raka rör blev det en enorm skillnad kan jag meddela :)

Skriv svar