Koppla bort larm mondeo 94?

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
Användarvisningsbild
mondeo
Veteran
Namn: Peter B
Kör: Ford Focus TDCI 1,5 2016 Ford Fiesta MK1 1983

Koppla bort larm mondeo 94?

Inlägg av mondeo »

Mitt larm har krånglat en längre tid, kan börja blinka och låta. det hjälps inte att man starta bilen, utan man måste bryta strömmen eller vänta tills det går över mycket irriterande..Någon som vet hur man kopplar bort det? Detta sker offtast i samband med att en dörr huv eller baklucka öppnas..

tbar
Erfaren
Namn: Thomas Barnå´
Kör: Mondeo hgv -94

Inlägg av tbar »

Tja,
Hade problem med att min falsklarmade (och gärna på natten). Dett alöste vi genaom att helt enkelt ta bort säkringen till larmet.

Kommer dock inte ihåg om detta oxå avaktiverar centrallåset. Det har vi oxå kopplat bort.

Kolla i instruktionsboken vilken säkring det handlar om. har för mig att den sitter i boxen under ratten.

Användarvisningsbild
mondeo
Veteran

Inlägg av mondeo »

Har kollat det där ,och centralåset går på samma, och det fungerar så det vill jag inte koppla bort. Ingen som har några andra förslag?

Användarvisningsbild
mondeo
Veteran

Inlägg av mondeo »

Är det verkligen ingen som vet???

Lottiz
Nybörjare
Namn: LottizG
Kör: Ford Mondeo

Larmdosan sitter bakom handsfacket

Inlägg av Lottiz »

mondeo skrev:Mitt larm har krånglat en längre tid, kan börja blinka och låta. det hjälps inte att man starta bilen, utan man måste bryta strömmen eller vänta tills det går över mycket irriterande..Någon som vet hur man kopplar bort det? Detta sker offtast i samband med att en dörr huv eller baklucka öppnas..
Nu är detta inlägg väldigt gammalt men det kommer väl alltid nån som har samma problem så kan väl lika bra beskriva hur man löser detta:)

Larmboxen ( och centrallåset) sitter bakom handsfacket. Öppna handsfacket och dra ut hela handsfacket och vips så kommer ni förhoppningsvist bli glada när ni finner larmboxen:) På min mondeo( 94års modell) sitter det 3 kontakter,dra ut vänstra och mittenkontakten så blir larmet bortkopplat:) Den högra kontakten är till för centrallåset.
För att kontrollera att larmet är av kan ni öppna motorhuven, på vänstra sidan längst fram finns en "gummiknapp" tryck snabbt flera gånger under ca 15 sek, hör ni inget tut så är larmet bortkopplat. Ni kan även kontrollera att den röda lilla lampan brevid klockan inne i kupén inte lyser eller blinkar, den ska vara helt släckt.

Om ni inte har tid med detta ( för kontakterna kan sitta hårt åt) så kan man som tidigare inlägg dra ut säkringen men den går som sagt både till larmet och centrallåset. Säkringsdosan sitter under ratten lite vänster rätt långt in, och det är en säkring i mitten, (har jag för mig) en 20:a/gul ( finns två brevid varandra).

Hoppas ni förstod min beskrivning och att det kan vara nån som kan ha hjälp av det:)

Användarvisningsbild
mondeo
Veteran

Inlägg av mondeo »

Lottiz skrev:Nu är detta inlägg väldigt gammalt men det kommer väl alltid nån som har samma problem så kan väl lika bra beskriva hur man löser detta:)

Larmboxen ( och centrallåset) sitter bakom handsfacket. Öppna handsfacket och dra ut hela handsfacket och vips så kommer ni förhoppningsvist bli glada när ni finner larmboxen:) På min mondeo( 94års modell) sitter det 3 kontakter,dra ut vänstra och mittenkontakten så blir larmet bortkopplat:) Den högra kontakten är till för centrallåset.
För att kontrollera att larmet är av kan ni öppna motorhuven, på vänstra sidan längst fram finns en "gummiknapp" tryck snabbt flera gånger under ca 15 sek, hör ni inget tut så är larmet bortkopplat. Ni kan även kontrollera att den röda lilla lampan brevid klockan inne i kupén inte lyser eller blinkar, den ska vara helt släckt.

Om ni inte har tid med detta ( för kontakterna kan sitta hårt åt) så kan man som tidigare inlägg dra ut säkringen men den går som sagt både till larmet och centrallåset. Säkringsdosan sitter under ratten lite vänster rätt långt in, och det är en säkring i mitten, (har jag för mig) en 20:a/gul ( finns två brevid varandra).

Hoppas ni förstod min beskrivning och att det kan vara nån som kan ha hjälp av det:)
Tackar för svaret. Själv sålde jag bilen för två år sen, men det kan säkert hjälpa någon annan.

Lottiz
Nybörjare
Namn: LottizG
Kör: Ford Mondeo

Inlägg av Lottiz »

Haha det var ju lite sent svarat från min sida, bara 2års försening:)

Skriv svar