Larm? montering?

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
Zero88
Nybörjare
Namn: Rickard Nilsson
Kör: Ford mondeo Glx 2,0i-94 (Rs kittad)

Larm? montering?

Inlägg av Zero88 »

hej nu undrar jag en sak om det är någon som har satt ett eftermarknads larm på mondeo mk1 hatchback 2,0 -94?
isåfall är det svårt? och vart sitter det gamla larmet? hittar inte det i hynes boken?! Vore trevigt om man fick lite hjälp! tack på förhand! //Rickard

Heimdall77
Nybörjare
Namn: Tommy Jensen
Kör: Mondeo -09 2.0 FF Business + Triumph Tiger 800XC

Inlägg av Heimdall77 »

Jag installerade ett Defa-larm på min MK1, en 96:a.
Trots erfarenhet av larm och ett stort teknikintresse var det bland det j**ligaste jag gjort, hade jag inte fått "illegal" support från BRL hade jag aldrig fixat det.
Såvitt jag minns så sitter orginal centrallås och alarm modulen bakom handskfacket någonstans.

Peter H
Legend
Namn: Peter Hallgren
Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Ett par månader gammal trådskapare,,, men väl själv med lagom stort teknikintresse så har det i ett par mondeo MK1 monterats varsin Laserline larm, som överlag faktiskt gick bra och med det hävda var ett av dom enklare bilarna att montera larm på. :-)

Och för att hitta styrsignalen för C-låsstyrning sitter mycket riktigt dess box snett upp bakom handskfacket, där man sedasn prövar sig fram vilken signal som ger låsning respektive upplåsning (kan säkert får fram exakta kabelfärgen,,).

Skriv svar