Dragkrok mondeo titanium x -06 kombi

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
hlj
Erfaren
Namn: Jonas
Kör: Mondeo Titanium X -06, Mitsubishi Galant V6 -97

Dragkrok mondeo titanium x -06 kombi

Inlägg av hlj »

Har en mondeo titanium x -06 kombi!
Har sökt och försökt hitta nån vettig guide på hur man monterar dragkrok + eldragning men inte hittat någe bra så jag ställer frågan här.

Är det enkelt eller måste man lämna in för det? Läste på brink sidan att dra elern skulle ta 20-40 min och montering av kroken ca 1h så det låter ju inte så märkvärdigt men blir inte klok på bilderna. Drar man all el från bagaget elle rmåste man koppla nån kabel framifrån?

Nån som gjort detta och kan svara på hur det går till?

Sen är frågan om man ska ha monoflex eller brink/thule? Vad rekommenderas?

Tacksam för svar!

hlj
Erfaren

Inlägg av hlj »

någon som vet?

Peter H
Legend
Namn: Peter Hallgren
Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Och så finns det Kovil att välja på som har denna monterings anvisning till denna modell: http://www.kovil.fi/pdf/26043-FS.pdf som även den ser överlag ut att vara en lättsam uppgift att montera drag på.

Däremot med det elektriska har det surrats om förr här på forumet och frågan är om inte det finns färdigt kontaktstycke för detta,,, någon annan som kan fylla på?

hlj
Erfaren

Inlägg av hlj »

Jo själva kroken verkar inte så besvärligt men det verkar vara lite skilda meningar om eldragningen. Någon som vet?

oldman
Erfaren
Namn: peter almqvist
Kör: mondeo 2,0 hgv -06

Inlägg av oldman »

elen är inte så krånglig som man tror.
har du kollat att du får ha fast krok på din bil.
när jag köpte min 06a så sades det att man bara fick ha löstagbar krok
from årgång 05.jag hade iallafall valt en löstagbar (snyggare).

hlj
Erfaren

Inlägg av hlj »

Inte kollat vad man får eller inte får än.. Hade funderat på en fast och det verkar ju gå att beställa om man tittar på mekonomen eller nån annan men inte kollat med ford verkstan än.
Exakt vad beöver man för elen? När man tittar på en del manualer verkar allt finnas där bak medans andra så ska man dra en kabel fram.. hur är det egentligen på en mondeo titanium x kombi -06?

Användarvisningsbild
Mullis
Legend
Namn: Daniel Andersson
Kör: Bil, kanske

Inlägg av Mullis »

Jag antar att man får med sig alla kablar och dyligt när man köper dragkroken...

Kanske kan titta i min när jag kommer hem... Har en -05 men borde vara lika. Titta i Haynes också om det står något intressant där i...

Ska bara försöka komma ihåg det också... :Odd:
MVH // Mullis

Tekniker & Allt i allo... "Nothing impossible"
Är numer med i 1000-inläggsklubben!
Kör: Mondeo Titanium TDCi -05, Japan & 1.9 MW slipmaskin...

hlj
Erfaren

Inlägg av hlj »

Funderar på om man kan göra det själv eller om jag ska lämna in för det och då är det elen som verkar värst..Ska försöka ringa runt idag och se vad man kan köpa och vad det kostar och sen om man lejer bort det..
Om du hittar något mullis så vore det kanon! Finns haynes för den modellen?

oldman
Erfaren
Namn: peter almqvist
Kör: mondeo 2,0 hgv -06

Inlägg av oldman »

hlj skrev:Inte kollat vad man får eller inte får än.. Hade funderat på en fast och det verkar ju gå att beställa om man tittar på mekonomen eller nån annan men inte kollat med ford verkstan än.
Exakt vad beöver man för elen? När man tittar på en del manualer verkar allt finnas där bak medans andra så ska man dra en kabel fram.. hur är det egentligen på en mondeo titanium x kombi -06?
den kabeln dom vill att man skall dra ända fram
den finns bakom sidopanelen direkt bakom baksätet,där kan man skarva den om du har fords elsats.så var det på min har en titanium

hlj
Erfaren

Inlägg av hlj »

Låter ju bra.. Ska öppna lite i bagaget och kolla vad som finns och sen höra vad det kan kosta.

Ronnys

Inlägg av Ronnys »

Har monterat en bosal dragkrok och el nett i en 2006 trend hgv og dar skal det dras en konstant strøm kabel från batteriet til krokens el central vid venster bakljus, inte så kompliserad men pillrigt...

Skriv svar