Vibration i framvagnen Mondeo 2003
-
Jeppe@
- Nybörjare
- Namn: Jeppe I
- Kör: ST220
Vibration i framvagnen Mondeo 2003
Hej,
Jag har problem med min Mondeo 2003 då den vibrerar vid inbromsning.
Det som jag har gjort hittills är bytt alla skivor samt belägg, bytt till sommardäck, mätt upp dom nya skivorna. Kollat efter glapp i framvagnen.
Vibrationerna uppkommer bara vid broms och jag tror det är fram för om jag drar i handbromsen så får jag inga vibrationer. Vibrationerna är i både ratt och bromspedal.
Är det något kända fel som man ska kolla.
Skivorna fram diffar cirka 200 delar av en millimeter, är det ok?
Mvh
Jeppe
Jag har problem med min Mondeo 2003 då den vibrerar vid inbromsning.
Det som jag har gjort hittills är bytt alla skivor samt belägg, bytt till sommardäck, mätt upp dom nya skivorna. Kollat efter glapp i framvagnen.
Vibrationerna uppkommer bara vid broms och jag tror det är fram för om jag drar i handbromsen så får jag inga vibrationer. Vibrationerna är i både ratt och bromspedal.
Är det något kända fel som man ska kolla.
Skivorna fram diffar cirka 200 delar av en millimeter, är det ok?
Mvh
Jeppe
-
Offsider
- Nybörjare
- Namn: Robin Dohlk
- Kör: Mitsubishi Galant SW 2.0 GLS -98
Nej, jag hade inga missljud som berodde på stabilisatorstagen.
Jag hade ett klonkande ljud, som försvann när jag bytte bromsbelägg. Ett av de gamla satt inte ordentligt på plats, och oket var inte i toppform vilket gjorde att belägget låg och slamrade så att det hördes då jag körde över gupp och ner i gropar i låga farter.
Jag hade ett klonkande ljud, som försvann när jag bytte bromsbelägg. Ett av de gamla satt inte ordentligt på plats, och oket var inte i toppform vilket gjorde att belägget låg och slamrade så att det hördes då jag körde över gupp och ner i gropar i låga farter.
Robin
Mitsubishi Galant SW 2.0 GLS - 98
-
Offsider
- Nybörjare
- Namn: Robin Dohlk
- Kör: Mitsubishi Galant SW 2.0 GLS -98
Nej, jag kunde inte känna att hjulen glappade alls. Inte ens när bilen var upphissad. Jag tog helt enkelt en chansning då stabilisatorstag inte är så dyra.
När jag hade tagit av de gamla stabilisatorstagen så kände man att de var rätt så trötta. Man ska kunna ändra vinkel på fästena, till stagen, men det kräver en del muskelkraft på nya stag. På de som jag tog bort så kunde jag flytta runt fästena med tumme och pekfinger, och ett glapp kunde anas dessutom.
När jag hade tagit av de gamla stabilisatorstagen så kände man att de var rätt så trötta. Man ska kunna ändra vinkel på fästena, till stagen, men det kräver en del muskelkraft på nya stag. På de som jag tog bort så kunde jag flytta runt fästena med tumme och pekfinger, och ett glapp kunde anas dessutom.
Robin