Startproblem ST220 -04
-
jang
Startproblem ST220 -04
Har ett problem som ni på forumet kanske kan hjälpa mig med. Senast idag så startade inte bilen, den börjar varva upp till drygt 1000 rpm men sen tvärdog den. Precis innan man startar bilen kan man höra om bränslepumpen "går igång" men inte nu. Tipset jag fått från verkstaden är att under baksätet på höger/passagerarsida finns en sladd som går till bränslepumpen, ryck lite i den och dra gärna ur kontakten där under. Det gjorde jag och se bilen gick igång. Nu känns det här som en ganska jobbig lösning med barnstolar och allt och frun, ja, hon ska inte behöva ta bort stolarna varje gång det händer. Så är det sladden eller kontakten som det är fel på eller är det så att strömmen inte går fram?
Fukt? Det här felet har nu hänt några gånger och jag har kunnat lösa det varje gång enligt ovan. Känns inte helt stabilt.
Fukt? Det här felet har nu hänt några gånger och jag har kunnat lösa det varje gång enligt ovan. Känns inte helt stabilt.
-
Peter H
- Legend
- Namn: Peter Hallgren
- Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
- Kontakt:
Låter sådär som ett klockren konstruktionsmiss då även den verkstaden gav det "åtgärds" tipset, och vad det verkar rör det sig om någon form av glappkontakt som skulle behöva ses över och för eventuell ersättning till bättre mer hållbar konaktstycke.
Vet dock ej hur denna mer exakt ser ut, men lossa en gång dess dyna så ser man lättare för man skall inte behöva dra i en sladd på det viset för att få en fungerande bil.
Vet dock ej hur denna mer exakt ser ut, men lossa en gång dess dyna så ser man lättare för man skall inte behöva dra i en sladd på det viset för att få en fungerande bil.