Tanklocks spak fast, får ej upp tanklocket. HJÄLP!
-
Jimmiq
- Erfaren
- Namn: Jimmie E
- Kör: Ford Mondeo St220 -05
Tanklocks spak fast, får ej upp tanklocket. HJÄLP!
Nyss när jag skulle tanka, så kunde jag ej öppna tanklocket på min St220-05
Själva spaken sitter helt fast går ej rubba, tror jag iaf, vill ju ej bryta av den. Antar att det är en vajer man drar i, det är väl inte elektronsikt. Så kan man komma åt vajern på annat sätt. Det kan ju inte frusit fast, det är ju varmare nu än på 1 månad.
Bränsle för 8 mil kvar, så räcker ju ej så länge till
Om det är själva locket som frusit, vart ska jag då värma, vart sitter själva låsmekanismen. Höger, vänster?
Själva spaken sitter helt fast går ej rubba, tror jag iaf, vill ju ej bryta av den. Antar att det är en vajer man drar i, det är väl inte elektronsikt. Så kan man komma åt vajern på annat sätt. Det kan ju inte frusit fast, det är ju varmare nu än på 1 månad.
Bränsle för 8 mil kvar, så räcker ju ej så länge till
Om det är själva locket som frusit, vart ska jag då värma, vart sitter själva låsmekanismen. Höger, vänster?
- MalZon
- Legend
- Namn: Jonas Malm
- Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
- Medlemsnummer: 79
- Kontakt:
Annars så kan man komma åt själva spärren för locket innanför klädseln i bagaget..
Mvh Jonas
Mvh Jonas
[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s - 168,80km 402m: 10,78s - 214,88km ]
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
-
Kverna
-
randal
- Veteran
- Namn: Rickard Lindfors
- Kör: Focus RS 03, Peugeot 206 rc 04, Mondeo tdci 10, S-max tdci 10
Det verkar som de har ändrat konstruktion. På min nya S-max trycker man på tanklocket så fjädrar det ut.
Garaget: garaget.org/randal
-
emunication
- Jojo
- Erfaren
- Namn: John F.
- Kör: Mondeo st200 -00
Ja, nu är detta avhjälpt. Har varit med om det några gånger på min st200. Öppnar bagageluckan. Fäller ned klädseln på hö ovansida. Ser där en vajer som går till besinlocket. Drar i den. Luckan öppnas.
Vajern behöver spännas. Tänker många gånger att jag skall göra det. Men det har inte blivit av. Jag vet ju hur man snabbt och enkelt fixar det. Men för nästa ägare....
Vajern behöver spännas. Tänker många gånger att jag skall göra det. Men det har inte blivit av. Jag vet ju hur man snabbt och enkelt fixar det. Men för nästa ägare....