Minnesfunktion elhissar (S-Max -10)
-
Peter_M
- Erfaren
- Namn: Peter M
- Kör: Fiesta & S-max
Minnesfunktion elhissar (S-Max -10)
Jag får inte ordning på elhissen i förardörren. När jag ska hissa rutan går den upp en bit för att sedan vända ner igen. Detta inte bara en utan två gånger! Läser den något opedagogiskt utfomade instruktionsboken men blir inte klok på hur jag ska göra för att ställa in rutan så att den åker upp direkt. Hilfe, någon?
-
Peter_M
- Erfaren
Byte kretskort / Motorfel pga kyla
Angående funktionen på elhissen på förarsidan så har ÅF beställt nytt kretskort till förardörren.
Jag fick även indikation om "Motorfel" vilket åtgärdades genom dränering av något filter/givare (kommer inte ihåg vad). Enligt ÅF har flera Volvo/Ford haft problem med den kyla som vi haft under några veckor här i Norrbotten. Någon fler som upplevt problem?
/Peter
Jag fick även indikation om "Motorfel" vilket åtgärdades genom dränering av något filter/givare (kommer inte ihåg vad). Enligt ÅF har flera Volvo/Ford haft problem med den kyla som vi haft under några veckor här i Norrbotten. Någon fler som upplevt problem?
/Peter
-
Peter_M
- Erfaren
Fortsatt strul
Intressant att höra om fler med samma problem. Jag har påtalat problemet ett antal gånger för återförsäljaren och de har inte lyckats åtgärda felet. Nu är verkstadstid bokad och jag förutsätter att de fixar felet.