Baggagematta till 7 sätes S-Max
-
sMax
Baggagematta till 7 sätes S-Max
Kanske en styling fråga men jag chansar här.
Är det verkligen sant att jag inte kan hitta någon leverantör som kan sälja mig en matta till min 7 sätes S-Max?
De krav jag har är att mattan ska kunna fånga upp nån deciliter vatten från våtdräkter och blöta segel som jag ibland packar in i bilen.
Min förra 5 sätes hade en helt perfekt plastmatta med 2cm kant runt om. Originatillbehör från Ford. Tyvärr passar den inte alls till 7 sätes och Ford erbjuder inte något alternativ.
Nån som har någon idé?
/sMax
Är det verkligen sant att jag inte kan hitta någon leverantör som kan sälja mig en matta till min 7 sätes S-Max?
De krav jag har är att mattan ska kunna fånga upp nån deciliter vatten från våtdräkter och blöta segel som jag ibland packar in i bilen.
Min förra 5 sätes hade en helt perfekt plastmatta med 2cm kant runt om. Originatillbehör från Ford. Tyvärr passar den inte alls till 7 sätes och Ford erbjuder inte något alternativ.
Nån som har någon idé?
/sMax
-
Tech-74
- Nybörjare
- Namn: Ulf Emericks
- Kör: S-MAX
Bagagematta
Hej,
När jag frågade hos min lokala Ford handlare sa de att bagagemattan till Focus skulle passa skapligt. Har dock inte provat själv.
När jag frågade hos min lokala Ford handlare sa de att bagagemattan till Focus skulle passa skapligt. Har dock inte provat själv.
-
randal
- Veteran
- Namn: Rickard Lindfors
- Kör: Focus RS 03, Peugeot 206 rc 04, Mondeo tdci 10, S-max tdci 10
Jag har en bagagerumsmatta i min S-max. Den bagagerumsmattan behll jag nr jag bytte in min Focus och den passar riktigt bra.
Garaget: garaget.org/randal
-
sebz
- Nybörjare
- Namn: Sebastian Råström
- Kör: S-max 2,0TDCI 163hk -12
Nån som köpt matta från http://www.bilmattor-online.se? eller från ebay? eller på annat ställe?
Isåfall hur va passformen? Är till 7 sits jag är ute efter...
Fick med en matta från ford när jag köpte bilen....men den va till 5 sits....passar somsagt inge vidare, och dom kan fortfarande inte erbjuda nån annan.
Isåfall hur va passformen? Är till 7 sits jag är ute efter...
Fick med en matta från ford när jag köpte bilen....men den va till 5 sits....passar somsagt inge vidare, och dom kan fortfarande inte erbjuda nån annan.
-
MatsT
- Nybörjare
- Namn: Mats tengström
- Kör: S-max 2,2 titanium-s
Jag tog mattan ifrån min gamla v70n och skar bort dom facken på sidorna ,den mattan täcker precis hela bagagerummet från stolarna och bakåt om man drar fram dom en aning.
Åk till nån volvohandlare så kan ni testa om det passar för er som söker bagagerumsmatta också
fast ni kanske har högre utseende krav än mig hehe ,min bil =s-max 2,2 titanium S 7-sits 
Åk till nån volvohandlare så kan ni testa om det passar för er som söker bagagerumsmatta också
-
sebz
- Nybörjare
- Namn: Sebastian Råström
- Kör: S-max 2,0TDCI 163hk -12
Jag vill ha en som har tight passform utan att flytta fram säterna.
Blir så trångt med barnstolarna annars:)
Tycker faktiskt att det är dåligt av ford att inte kan erbjuda en bra matta till en bil i 300.000 kr klassen......
Har nu beställt en sån här http://viewitem.eim.ebay.se/EXCLUSIVE-R ... 33905/item
Får se hur den passar när jag fått hem den.
Tycker faktiskt att det är dåligt av ford att inte kan erbjuda en bra matta till en bil i 300.000 kr klassen......
Har nu beställt en sån här http://viewitem.eim.ebay.se/EXCLUSIVE-R ... 33905/item
-
randal
- Veteran
Jag skulle vilja säga att Focusens bagagerumsmatta (årsmod 2008 iaf) passar perfekt. Har du testat en sådan som jag skrev om tidigare?sebz skrev:Jag vill ha en som har tight passform utan att flytta fram säterna.
-
randal
- Veteran
Oksebz skrev:nej tyvärr har jag inte det, då jag inte har tillgång till nån.
Men mattorna via ford va ruggit dyra.....
lyckades få tillbaka pengarna för den 5 sitsiga mattan och behålla den:) 1060kr.
nu hoppas jag att den jag beställde för 380kr passar som jag vill:)
Annars får du säga till så mäter jag min focusmatta.
Lite märkligt att det inte finns någon avsedd matta för 7-sits. Jag åker oftast med 5 säten och fäller bara upp de två sista ibland. Om man inte har någon matta så ramlar det ner så mycket skräp i springorna mellan stolarna när de två sista är nerfällda.
-
randal
- Veteran
Så bra
. Verkar som att det är många som letar efter en bra matta till s-maxen
-
randal
- Veteran
Den Focusmatta jag har kan rullas ihop. Det är den som är dubbelvikt som tillhör travellerpaketet till Focus. Om man fäller ut den blir den dubbelt så lång, dvs som två bagageutrymmen. Den är i någon slags tyg med mjukt gummi på baksidan.abaader skrev:Men alla de här mattorna har väl nackdelen att man inte har någonstans att lägga den om man måste fälla upp extrasätena?
De går knappast att vika ihop.. Eller?