Problem med backvarnare och fönsterhiss ST220 -04
- linx
- Erfaren
- Namn: Johnnie Renström
- Kör: Ford Mondeo ST220 -04
- Kontakt:
Problem med backvarnare och fönsterhiss ST220 -04
Har ett dovt pipljud när jag lägger i backen. Det låter konstant hela tiden backen är i och varnar inte för några hinder. Vad kan vara fel och vad kan jag göra för kontrollera eventuella fel?
Det andra felet jag har är autofunktionen till förardörrens ruta. Nedåt fungerar det men inte uppåt. Den stänger inte heller helt när man håller in knappen utan jag måste släppa knappen när rutan är "uppe" och sen trycka igen för att den ska gå upp den sista centimetern. I bland har det fungerat men oftast fungerar det inte. Fel på knappen?
Tacksam för svar.
Det andra felet jag har är autofunktionen till förardörrens ruta. Nedåt fungerar det men inte uppåt. Den stänger inte heller helt när man håller in knappen utan jag måste släppa knappen när rutan är "uppe" och sen trycka igen för att den ska gå upp den sista centimetern. I bland har det fungerat men oftast fungerar det inte. Fel på knappen?
Tacksam för svar.
-
Fred
Kanske kalibrera
Tror det står i instruktionsboken hur du kalibrerar, kan kanske vara det felet? (har du haft bilen spänningslös, tex bytt batteri)
Lycka till
Lycka till
- linx
- Erfaren
- Namn: Johnnie Renström
- Kör: Ford Mondeo ST220 -04
- Kontakt:
Bilen var hos Volvo för demontering av låsbultar men då borde dom inte ha kopplat loss batteriet. Men däremot har jag kopplat loss batteriet i lördags för att kolla om det gick att nollställa backvarnaren men det gick inte.Fred skrev:Tror det står i instruktionsboken hur du kalibrerar, kan kanske vara det felet? (har du haft bilen spänningslös, tex bytt batteri)
Lycka till
Ska kolla instruktionsboken så länge. Tack för svaret!
- Lemon
- Legend
- Namn: Alexander Palmgren
- Kör: S-Max 2,0T Ecoboost Aut
Kör upp elhissen i högsta eller lägsta läget och håll in knappen ca 5 sekunder.
Sen ska det funka om inte rutan sitter snett så klämskyddet går i eller ngt liknande...
Lämna in bilen till ford så mäter dom upp vilken sensor som är dålig. Dom var inte så dyra,kollade när jag trodde det var fel på min ena sensor...
Sen ska det funka om inte rutan sitter snett så klämskyddet går i eller ngt liknande...
Lämna in bilen till ford så mäter dom upp vilken sensor som är dålig. Dom var inte så dyra,kollade när jag trodde det var fel på min ena sensor...