Sony Sound System - Problem
-
Peter_M
- Erfaren
- Namn: Peter M
- Kör: Fiesta & S-max
Sony Sound System - Problem
Jag har "mellanstereon", en Sony med bluetooth, och den har nyligen börjat strula.
Stereon visar "CD Fault" i displayen och ljudet försvinner från alla högtalare utom centerhögtalaren på instrumentbrädan. Samtidigt hörs ett "tickande" ljud från övriga högtalare. Problemet uppstår även fast jag inte har någon CD-skiva i stereon. För att få igång stereon måste jag låta bilen vara avstängd i några minuter tills alla displayer slocknat helt.
Något tips att delge verkstan? De lär väl försöka återställa via datorn och tror att det ska hjälpa... :-/
Stereon visar "CD Fault" i displayen och ljudet försvinner från alla högtalare utom centerhögtalaren på instrumentbrädan. Samtidigt hörs ett "tickande" ljud från övriga högtalare. Problemet uppstår även fast jag inte har någon CD-skiva i stereon. För att få igång stereon måste jag låta bilen vara avstängd i några minuter tills alla displayer slocknat helt.
Något tips att delge verkstan? De lär väl försöka återställa via datorn och tror att det ska hjälpa... :-/
-
mjpw
- Nybörjare
- Namn: Jonas
- Kör: s-max
MODELLINFOF-Design skrev:Går det att köra Radio eller nå? + vilken typ av bil är de?
Fabrikat: FORD
Modell: S-MAX Diesel
Typ: 2.0 TDCI
Årsmodeller: 2010-2011
TYPINFO
Motor: TXWA
kW: 120
Stereon visar "CD Fault" i displayen och ljudet försvinner från alla högtalare utom centerhögtalaren på instrumentbrädan. Samtidigt hörs ett "tickande" ljud från övriga högtalare. Problemet uppstår även fast jag inte har någon CD-skiva i stereon.