Central lås reagerar ej
-
Romp
- Nybörjare
- Namn: Robin Israelsson
- Kör: olika men snart bara ford
Central lås reagerar ej
hej jag ska snart få ta över en ford mondeo 94- men nu är det så att larmet började gå stup i kvarten så låset kopplades ur och efter lite läsande här så provade jag med att koppla los sensorn som känner av fall huven är öppen eller stängd sen stoppa i säkringen till central lås och larm igen men ingenting händer när man kopplar in säkringen? hjälpte inte heller att koppla tillbaka huvsensorn? vad kan va fel? hur fel söker man?
-
Romp
- Nybörjare
- Namn: Robin Israelsson
- Kör: olika men snart bara ford
verkligen ingen som har några tips ?
Idag har jag kollat lite mer på det rotat fram boxen till larmet och så och rengjort alla kablar där med elektroniksprej ingen skillnad mätte om det är nån spänning fram till boxen. Nepp ingen spänning glappar i och ur med alla säkringar nu finns spänning men ingen reaktion från central låset ändå nån som vet vart dom större jordpunkterna sitter på bilen? har även rengjort anslutningarna mellan bildörr och karros. någon ide vad man kan göra här näst?
Idag har jag kollat lite mer på det rotat fram boxen till larmet och så och rengjort alla kablar där med elektroniksprej ingen skillnad mätte om det är nån spänning fram till boxen. Nepp ingen spänning glappar i och ur med alla säkringar nu finns spänning men ingen reaktion från central låset ändå nån som vet vart dom större jordpunkterna sitter på bilen? har även rengjort anslutningarna mellan bildörr och karros. någon ide vad man kan göra här näst?
-
Lottiz
- Nybörjare
- Namn: LottizG
- Kör: Ford Mondeo
Jag undrar hur du har kopplat bort larmet? Har du varit bakom handsfacket ( dragit ut det) för där är larmboxen, vänstra o mittenkontakten är för larmet och högra till centrallåset. Har du kollat att allt verkar rätt där?Romp skrev:hej jag ska snart få ta över en ford mondeo 94- men nu är det så att larmet började gå stup i kvarten så låset kopplades ur och efter lite läsande här så provade jag med att koppla los sensorn som känner av fall huven är öppen eller stängd sen stoppa i säkringen till central lås och larm igen men ingenting händer när man kopplar in säkringen? hjälpte inte heller att koppla tillbaka huvsensorn? vad kan va fel? hur fel söker man?
Sensorn sitter inne i förardörren, där finns det bra många sladdar som man bara rör om man har tålamod haha
Har förresten likadan bil som dig har både reperationsbok och instruktionsbok ( men liggande i bilen) om du vill att jag ska kolla upp nått.