Standardfel på MK4?
-
eing9911
- Nybörjare
- Namn: Henrik Olsson
- Kör: Mondeo 2,2 TDCI HGV
Standardfel på MK4?
Överväger att sälja min -05:as 2,2 TDCi Ghia X kombi och skaffa en av den nyare modellen. (Vet egentligen inte varför då den vi har är i toppskick just nu men jag har haft den i 2 år och jag brukar sällan ha bilar längre och den har snart gått 22000 mil).
I allafall så ska jag ha en TDCi igen helst 2,2 men 2,0 funkar också.
Dock så undrar jag om det är några standardfel på dem? Vågar man köpa en -08:a tex som verkar vara första årsmodellen med kombi (tänker på eventuella barsjukdomar).
Jag provade en -08:as 2.0 tdci och den var väl OK men lite svag jämfört med den jag har nu men det kan man väl leva med. Dock tyckte jag att den var bullrig invändigt. Är det fler som reflekterat över detta eller var det bara inbillning.
I allafall så ska jag ha en TDCi igen helst 2,2 men 2,0 funkar också.
Dock så undrar jag om det är några standardfel på dem? Vågar man köpa en -08:a tex som verkar vara första årsmodellen med kombi (tänker på eventuella barsjukdomar).
Jag provade en -08:as 2.0 tdci och den var väl OK men lite svag jämfört med den jag har nu men det kan man väl leva med. Dock tyckte jag att den var bullrig invändigt. Är det fler som reflekterat över detta eller var det bara inbillning.
-
petri_
Jag köpte mig en Mondeo -08 2,0 TDCi för två veckor sen och jag är än så länge väldigt nöjd. Tycker att man åker skönt och bra. Har faktiskt inte hittat nått som jag stör mig på än men det kommer säkert =) Den enda är väl att jag saknar lite i utrustningsväg om man får gnälla, hade gärna haft stereon med Blåtand och elmanövrering på stolarna. Har kört 200 mil ungefär och ligger på runt 0,66 i förbrukning men då var det en bra bit med motorväg ~130 så det drar ju upp det lite, ska bli intressant o se nästa tank vad det ligger på, men jag tycker att det är ok än så länge.
Hade ju tidigare en Mondeo -02 och den nya känns ju mycket mer gedigen tycker jag.
Hade ju tidigare en Mondeo -02 och den nya känns ju mycket mer gedigen tycker jag.
-
randal
- Veteran
- Namn: Rickard Lindfors
- Kör: Focus RS 03, Peugeot 206 rc 04, Mondeo tdci 10, S-max tdci 10
Tänk på att rostskyddet förbättrades rejält från 2008. Tror det var från våren 2008 som de började med detta så 07or och tidiga 08or har troligtvis ett sämre rostskydd.
Garaget: garaget.org/randal