Spridare Mondeo

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
kengren
Nybörjare
Namn: kenneth lundgren
Kör: mazda, corvette och locost

Spridare Mondeo

Inlägg av kengren »

Är det någon här som vet vad det är för nummer och fabrikat på spridarna till Mondeo 2.0 -01 Duratec. Orsaken till att jag ställer frågan är att jag har byggt en LotusSeven med Duratec-motor (byggtråd på nätet http://www.locostsweden.se/ipb/index.php?showtopic=8028 . Skall köra med Megasquirt. Jag använder TunerStudio för att konfigurera motorn. Det finns en fråga i programmet som vill ha reda på hur mycket flöde som spridarna kan ge. På nätet så har jag hittat allt mellan 180 - 210 ml/min vid 3 kg bränsletryck - skulle bli hjälpt om jag får reda på nummer, fabrikat och eventuellt flöde. Orsaken till att jag frågar är att allt är monterat och det känns onödigt att plocka bort när det finns ett nät

med vänlig hälsning
kenneth lundgren Sundsvall

kengren
Nybörjare
Namn: kenneth lundgren
Kör: mazda, corvette och locost

Inlägg av kengren »

Förhoppningsvis har jag hittat svaret på en engelsk sida - injection valve 1149958, används på ford, mazda och volvo. Dessa siffror hittade jag - förhoppningsvis är de riktiga

Within reasonable limits the flow through an injector is proportional to the fuel pressure, so if the injectors flow 180cc/min at 3 bar, you'll get 198cc at 3.3bar and 216cc at 3.6 bar. You may get leakage through the 'off' injector if you exceed the manufacturers rated pressure though.

Är det någon som hittar "bättre och förhoppningsvis mer "säkra" värden så mottages dessa

med vänlig hälsning

kenneth lundgren sundsvall

ps jag kommer att utgå ifrån dessa värden ds

Skriv svar