Eftermontera larm och backsensor?

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
ka_eriksson
Nybörjare
Namn: Andreas Eriksson
Kör: Ford Mondeo 2.2 tdci

Eftermontera larm och backsensor?

Inlägg av ka_eriksson »

Hej,
Jag är nybliven ägare av en Mondeo -08 2.2.tdci. Undar om någon vet om det är möjligt att eftermontera backsensor/parkeringssensor och larm? Eftersom jag gärna skulle få in detta på färddatorn så antar jag att det är ett jobb som måste göras av Ford.

Någon som vet om det är möjligt? Och vad det kostar?

/Andreas

Användarvisningsbild
Halling
Veteran
Namn: Jon Halling
Kör: ST220

Inlägg av Halling »

Larm tror jag är så dyrt att det i praktiken är omöjligt. Har för mig att jag frågade om detta för några år sedan inför ett ev begagnatköp utan larm, och att Ford då utan att blinka hänvisade till en annan firma "nedåt vägen" för eftermontering av ett "vanligt" larm.
Skål på er, och krama varandra i trafiken! :beerchug:

Användarvisningsbild
Keller
Legend
Namn: Simon Keller
Kör: Probe GT, Focus ST250, P100 x2
Medlemsnummer: 190
Kontakt:

Inlägg av Keller »

Larm kan du få monterat hos t.ex BRL, HCB eller någon annan larm/bilstereofirma (som har montering).
I ditt fall borde det bli t.ex Cargard T70.
Ang. parkeringssensorerna vette tusan om det går att eftermontera, borde gå men frågan är om du vill ha original sensorer eller eftermarknads?
Original är nog värre om det inte är fördraget i bilen redan (vilket jag inte tror). Eftermarknads får du en extra skärm om du ska ha med avståndsmätning.
/Keller

Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"

Peter H
Legend
Namn: Peter Hallgren
Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Jo med eftermontering av larm torde inte vara några problem då det finns en helt del företag som pysslar med detta. För parkeringssensorer är det värre om du är ute efter original visst det går säkert att få till originalprylar, frågan är bara till vilket pris och sedan omfattningen att få det fungera.

Annars finns det även där drösvis med mer eller mindre bra eftermarknads prylar som inte bör vara allt för avancerat att installera på dom flesta bilar.

Skriv svar