Vev lager st220
-
Olesen
- Nybörjare
- Namn: Emil Olesen
- Kör: Mondeo ST220 -03 Kombi
Vev lager st220
Tjena! Köpte en st220 -03 för några månader sen som nu har börjat knacka som en diesel. Antar att det är vev/ram lagerna då dom verkar vara lite känsliga för låg oljenivå.
Men till frågorna.
1. Finns det att köpa lager? Ford ebay eller var som helst
2. Är det möjligt att byta dom underifrån genom att ta bort tråget? Eller är det bara att demontera hela motorn uppifrån?
Riktigt trist då jag älskar st:n och vill fortsätta köra med den.
Men till frågorna.
2. Är det möjligt att byta dom underifrån genom att ta bort tråget? Eller är det bara att demontera hela motorn uppifrån?
-
Olesen
- Nybörjare
Låter riktigt bra. Ska ta in bilen på felsökning till veckan så får se vad det är. Det knackar bara på gaspådrag och när jag ligger jämnt på typ motorvägen. Är det ramlagerna så tycker jag att den borde knacka hela tiden. Låter ingenting när den står på tomgång.V6-mannen skrev:Snackade med en kille vars kompis har en ST220 med rasad motor.
Tydligen så skall det nu finnas lager att få tag på.
Vet inte om det redan är känt men annars så kan jag kolla upp det
lite bättre och återkomma med info om dessa lager.
-
Olesen
- Nybörjare
Dn har gått snart 19 000 mil och jag har ägt den i några månader så jag vet inte. Kommer inte ihåg hur det ser ut i boken men har för mej att den är fullservad.Mikke skrev:Hej, tänkte bara höra: Hur långt har bilen gått och är den servad regelbundet?
Men den gick med för lite olja när jag köpte den så tror att det är det som dödat lyftaren/lyftarna.
Gjorde en service en stund efter att jag köpte den med fords egna olja och filterna
-
Arthursson
- Erfaren
- Namn: Bo Arthursson
- Kör: volvo v60 D6 -15
Kolla överfallen till kammarna. Det har hänt att bultarna går av och gängorOlesen skrev:Tjena! Köpte en st220 -03 för några månader sen som nu har börjat knacka som en diesel. Antar att det är vev/ram lagerna då dom verkar vara lite känsliga för låg oljenivå.
Men till frågorna.
i topplocken gått sönder på dessa motorer.
-
Stålis
- Erfaren
- Namn: Simon Ståhlman
- Kör: Audi A3 e-tron
Vad jag har läst mig till så skall det vara samma bottendel i 3,0an som i 2,5an. Stämmer detta så är det bara att beställa lager till en 2,5a på tex adbildelar eller burton.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratec_engine
Läs vid "Mondeo V6"
//Simon
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratec_engine
Läs vid "Mondeo V6"
//Simon