Köpråd Ford mondeo mk4 2.5t eller 2.2 tdci
-
ChrisO
- Nybörjare
- Namn: Christopher Olstorp
- Kör: Golf 3
Köpråd Ford mondeo mk4 2.5t eller 2.2 tdci
Tjenare allihopa.
Ny prick på detta forumet
Har blivit såld på den nya ford mondeon 2.5t -10 och 2.2 tdci. vad ska man kolla på dessa bilar? bra driftsäkerhet m.m? storleksmässigt är den guld värd samt riktigt snygg. har kikat lite på den med titaniumapketet. några större skillnader på titanium och titanium x? vad ligger bränsleförbrukningen på en sån här? svårt att få tag i styling m.m?
tack på förhand
Ny prick på detta forumet
Har blivit såld på den nya ford mondeon 2.5t -10 och 2.2 tdci. vad ska man kolla på dessa bilar? bra driftsäkerhet m.m? storleksmässigt är den guld värd samt riktigt snygg. har kikat lite på den med titaniumapketet. några större skillnader på titanium och titanium x? vad ligger bränsleförbrukningen på en sån här? svårt att få tag i styling m.m?
tack på förhand
-
sixten larsson
- Nybörjare
- Namn: Sixten Larsson
- Kör: ford mondeo tdci 200 hk
-
ChrisO
- Nybörjare
det var verkligen inte farligt. är din trimmad? originaleffekten ligger väl annars på 175hk? är de stor skillnad i soppaförbrukning på 2.5t och 2.2tdic?sixten larsson skrev:Hej
Har en mondeo -11 2,2 diesel 200HK jag gillar verkligen den förutom parkeringsvärmaren
den är verkligen snabb och perfekt att dra husvagnen (2ton) med.
Den drar vid normal körning 0,75 L en dl mer än den förra som var en 2,0 140 HK
- Lemon
- Legend
- Namn: Alexander Palmgren
- Kör: S-Max 2,0T Ecoboost Aut
En mondeo diesel är mkt lättare att sälja än en 2,5T...denna har vart riktigt död en längre tid 
Letar eventuellt ny familjebil igen och det blir en Mondeo Titanium-S aut med 140Hk dieseln...var sjukt nöjd med min som jag hade! lagom av allt så att säga
Skillnad Titanium/Titanium-X är halvskinn/alcantara, andra fälgar-oftast 17",Elstol med minne.
Business är snäppet finare med xenon och parksensorer...
Titanium-S är sportigare med röda sömmar i klädsel, sänkt chassi, exteriört stylingpaket...
Letar eventuellt ny familjebil igen och det blir en Mondeo Titanium-S aut med 140Hk dieseln...var sjukt nöjd med min som jag hade! lagom av allt så att säga
Skillnad Titanium/Titanium-X är halvskinn/alcantara, andra fälgar-oftast 17",Elstol med minne.
Titanium-S är sportigare med röda sömmar i klädsel, sänkt chassi, exteriört stylingpaket...
-
ChrisO
- Nybörjare
OKey. tack för ett bra svar. titanium s verkar inte vara så lätta att få tag i dock.Lemon skrev:En mondeo diesel är mkt lättare att sälja än en 2,5T...denna har vart riktigt död en längre tid