Installera automathalvljus - beskriv för oss hur man gör
-
indianfot
- Nybörjare
- Namn: Kasimir Hellström
- Kör: Ford Mondeo
Installera automathalvljus - beskriv för oss hur man gör
Jag har en Mondeo -02 Ghia någon gång importerad från Danmark som saknar automathalvljus. Har letat på nätet och forumet efter en bra guide som beskriver hur man kan fixa det men utan framgång. Det jag har hittat är den här produkten, med tillhörande kopplingsschema. Finns det någon som har erfarenhet av att koppla in en sådan eller har några idéer på hur man kan lösa det på ett annat sätt?
http://www.mixonelektronik.se/halvljusa ... 8/FO-M2/51
http://www.mixonelektronik.se/halvljusa ... 8/FO-M2/51
Tags:
- MalZon
- Legend
- Namn: Jonas Malm
- Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
- Medlemsnummer: 79
- Kontakt:
Nu vet jag inte alls nåt speciellt om detta, men en tanke innan du köper massa krux..
Det kan vara så att det bara är ett relä eller säkringar som fattas. Språka lite med nån Fordverkstad eller kolla i instruktionsbok och Haynes för reläer m.m.
Mvh Jonas
Det kan vara så att det bara är ett relä eller säkringar som fattas. Språka lite med nån Fordverkstad eller kolla i instruktionsbok och Haynes för reläer m.m.
Mvh Jonas
[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s - 168,80km 402m: 10,78s - 214,88km ]
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
-
rs2600
- Veteran
- Namn: Mats B
- Kör: Mondeo 2.0 och Mondeo ST200 + div annat
På MK 2 var det bara ett relä i stora boxen i motorrummet som saknades.MalZon skrev:Nu vet jag inte alls nåt speciellt om detta, men en tanke innan du köper massa krux..
Mvh Jonas
-
indianfot
- Nybörjare
- Namn: Kasimir Hellström
- Kör: Ford Mondeo
Tack för era svar. Jag försöker komma till klarhet i fall det är så enkelt som att bara dunka in ett relä på en tom plats. Av det jag hittat hittils så verkar det vara som att man behöver köpa till den här produkten från Mixon. Jag skall snacka med nån Fordmeckare, han jag köpte bilen av hade fått det hutlösa priset 3000kr från sin verkstad för att fixa det så jag tror nog det kräven lite installationsarbete och inte bara ett relä. När jag fixat det så postar jag en utförlig beskrivning om hur jag löste det.