Klockan i min Mondeo - 01 saktar in.

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
grubblare
Erfaren
Namn: Martin Palmberg
Kör: Ford Mondeo -01

Klockan i min Mondeo - 01 saktar in.

Inlägg av grubblare »

Som rubriken säger. Min analoga klocka sackar. Är det klockan som gått sönder är finns det något batteri som måste bytas?

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

Peter H
Legend
Namn: Peter Hallgren
Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Känner igen detta fenomen från en tidigare dock Mondeo MkII som hade samma symtom och där gällde en bättre bagagnad klocka så gick tiden som den skulle igen.

Dessa drivs av konstant 12 volt från bilens batteri.. Finns prisvärda för en hundring och lite frakt:http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40 ... 2002&rt=nc

tbar
Erfaren
Namn: Thomas Barnå´
Kör: Mondeo hgv -94

Inlägg av tbar »

Detta är helt i enlighet med Einsteins "Speciella Relativitetsteori" - klockor i rörelse går långsammare än klockor i vila.

Du kör mao alldeles för fort... :)

Peter H
Legend
Namn: Peter Hallgren
Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Också det i alla fall en teoretisk möjlighet till fenomenet... ;)

grubblare
Erfaren

Inlägg av grubblare »

Peter H skrev:Känner igen detta fenomen från en tidigare dock Mondeo MkII som hade samma symtom och där gällde en bättre bagagnad klocka så gick tiden som den skulle igen.

Dessa drivs av konstant 12 volt från bilens batteri.. Finns prisvärda för en hundring och lite frakt:http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40 ... 2002&rt=nc
Hej. Har ännu fått tummen ur och bytt. Men har tänkt göra det. Undrar dock hur jag byter? Antar att jag måste lossa hela panelen runt stereon och klimatanläggningen. Har hittat två skruvar bakom stereon (har inte testat att lossa) för jag antar att det finns fler någonstans.
Så hur går man till gamla för att lossa mittpanelen på en Mondeo - 01?

Skickat från min LT25i via Tapatalk 2

grubblare
Erfaren

Inlägg av grubblare »

Nu så!
Skönt att en klocka som visar rätt! Inte så avancerat. Så detta klarar typ alla!

Skickat från min LT25i via Tapatalk 2

Skriv svar