Bluetoothfunktion till telefon? Mondeo -06

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
Lesliey
Nybörjare
Namn: Lexie Å
Kör: Ford Mondeo 2.2 tdci Titanium x -06

Bluetoothfunktion till telefon? Mondeo -06

Inlägg av Lesliey »

Har precis bytt upp mig från en gammal Volvo 940 till en för mig väldigt ny Mondeo Titanium x. Verkar ju väldigt bekvämt med bluetoothfunktionen men jag får det inte att fungera? Är det så att den inte funkar på moderna telefonen? Har en Sony Xperia Ray.
Jag sätter igång Bluetooth på telefonen, den hittar "Ford Audio" och parkopplar till den (jag blir inte tillfrågad om något lösenord??) Men när jag trycker på "Phone" i bilen så står det "No phone". Den verkar inte hitta min telefon?

Läste att man kan behöva göra någon uppdatering av systemet med en USB-sticka http://www.ford-mobile-connectivity.com ... ctions.pdf men nu undrar jag om jag har en för gammal bil för detta?

I övrigt är jag himla nöjd med bilen, förutom att jag inte är helt bekväm med framhjulsdriften och att ha så mycket vrid på framhjulen. Men man lär sig nog. :)

Arthursson
Erfaren
Namn: Bo Arthursson
Kör: volvo v60 D6 -15

Inlägg av Arthursson »

Om man klickar på celekt your car kan man se vilka bilar och telefoner som passar.
Mondeo före 36-08 och din telefon finns ej med. Jag har själv uppdaterat min Focus
-10 där mina telefonkontaker ej visades. Har en Xperia Sola.
Bosse

Lesliey
Nybörjare
Namn: Lexie Å
Kör: Ford Mondeo 2.2 tdci Titanium x -06

Inlägg av Lesliey »

Okej så det funkar om jag gör den där uppdateringen med USB-stickan?

Mnoreklint
Nybörjare
Namn: Martin Noreklint
Kör: Ford Mondeo

Inlägg av Mnoreklint »

Jag har för visso en mondeo -08 så det kanske inte är samma system.
Men på min bil hade jag samma problem, när jag försökte ansluta fick jag inte fram så jag kunde fylla i lösenord. Problemet var att bluetoothen i bilen endast klarade av att programmera in sex enheter. När jag väl kom på det så kunde jag gå in i menyn genom stereoenheten och ta bort de "gamla" telefonerna. Sen funkade det fint att lägga in min egen telefon. Dessutom går det att stänga av bilens bluetooth i samma meny. Det borde också ge samma problem.

Mvh Martin

Skriv svar