kan det vara något med bromsarna bak bromsok
-
Borntofun
- Erfaren
- Namn: Lars.S
- Kör: Ford mondeo HGV Zetec
- Kontakt:
kan det vara något med bromsarna bak bromsok
När jag kör min Ford Mondeo 97 års modell så låter den som ett tåg, precis som om något ligger och och slår när jag kör, det slående ljudet kommer med jämna mellanrum hela tiden , det är konstant hela tiden. Sedan när jag håller bromsen inne lite nätt hela tiden när jag släppt gasen i ca 50-70 km/tim så försvinner ljudet tills jag släpper bromsen då kommer ljudet igen. Vad kan detta vara för fel någon ?
MVH
Lars
MVH
Lars
-
Peter H
- Legend
- Namn: Peter Hallgren
- Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
- Kontakt:
Svårt säga mest trolig orsak men en rätt nära gissning att det är något med bromsarna, som i vilket fall skulle behövas ses över närmare.
Sitter det trumbromsar bak på dessa är det något löst inne i bromstrumman, men handbroms osv känns i alla fall normalt?
Det kan även vara idé att kolla av övriga bakvagnen med gällande bärarmar, bussningar osv.
Sitter det trumbromsar bak på dessa är det något löst inne i bromstrumman, men handbroms osv känns i alla fall normalt?
Det kan även vara idé att kolla av övriga bakvagnen med gällande bärarmar, bussningar osv.