backvarnare fel. mondeo -04
-
kamel
- Nybörjare
- Namn: Mattias Pettersson
- Kör: Mondeo st220
backvarnare fel. mondeo -04
Hej, Har en mondeo st220 -04
Backvarnaren piper ett konstant ljud när man lägger i backen
Har testa att göra rent sensorerna, kollat den del av kabelhärvan jag kom åt.
Kan det vara modulen som är paj?
enligt http://www.fordwiki.co.uk/index.php?tit ... ce_Control
så känns det rimligt att det skulle kunna vara det.
har letat men inte hitta nått ställe som säljer modulen, hittar inte på bildelsbasen heller. någon som vet vart man kan få tag i en eller har nån bra idé i övrigt om problemet?
Backvarnaren piper ett konstant ljud när man lägger i backen
Har testa att göra rent sensorerna, kollat den del av kabelhärvan jag kom åt.
Kan det vara modulen som är paj?
enligt http://www.fordwiki.co.uk/index.php?tit ... ce_Control
så känns det rimligt att det skulle kunna vara det.
har letat men inte hitta nått ställe som säljer modulen, hittar inte på bildelsbasen heller. någon som vet vart man kan få tag i en eller har nån bra idé i övrigt om problemet?
-
Ford4Life
- Veteran
- Namn: Rickard Å
- Kör: Volvo V90 D3
Mondeo Mk4 Business Edition - SÅLD - Ort: Härnösand
Har ju liknande fel på min, modulen är bytt, höger sensor fram är bytt. Den piper ändå och varnar för höger sensor om man kollar via diagnostikverktyg.
Kan vara kabelbrott inne i en kabel och det ser man ju inte, då får man ju byta kabelhärvan eller skarva på något vis.
Men jag läste att nån hade gamla felkoder kvar och när han rensade dessa började det fungera, inte kunnat testa detta än för min egen del.
Kan vara kabelbrott inne i en kabel och det ser man ju inte, då får man ju byta kabelhärvan eller skarva på något vis.
Men jag läste att nån hade gamla felkoder kvar och när han rensade dessa började det fungera, inte kunnat testa detta än för min egen del.
-
kamel
- Nybörjare
- Namn: Mattias Pettersson
- Kör: Mondeo st220
har inga sensorer fram, är äldre modell än din tippar jag på. den piper allså hela tiden när backen är i?Ford4Life skrev:Har ju liknande fel på min, modulen är bytt, höger sensor fram är bytt. Den piper ändå och varnar för höger sensor om man kollar via diagnostikverktyg.
kabelbrott eller att nån kabel ligger och skaver skulle det ju kunna vara såklart.
hur kollar man felkoder på en mk3?(om 2004 är mk3?) måste man plugga in dator eller går det att kolla på minidisplayen?
ska undersöka vidare så fort jag får tid och det slutar regna.