Har en Mondeo 2,0 Tdci -07. När jag accelererar hårt upp mot 80-100km/h
så tappar den hastigt kraft och ett meddelande där det står Motorfel kommer upp på färddatorn. Den går bra att fortsätta att köra bilen i 90-100, men att öka hastigheten går inte. Stannar jag och startar om bilen går den bra igen.
Vad kan det vara för fel?
Troligtvis kommer den säga att den inte får tillräckligt med soppa med ett flertal felkoder...
Det första jag hade gjort är att byta bränslefiltret fram vid motorn
Vanligt på de tidiga Mondeo MK4 diesel är nån tempgivare i insuget, men känns som att det borde kommit tidigare isåfall.. nä, kolla felkoder är egentligen enda sättet
nextuz skrev:Troligtvis kommer den säga att den inte får tillräckligt med soppa med ett flertal felkoder...
Det första jag hade gjort är att byta bränslefiltret fram vid motorn
Ja, har köpt ett nytt bränslefilter. Tänker göra en service på den i veckan. Så vi får se om det blir bättre efter det. Blir det inte det så får jag kolla koderna.
Tack för tipsen!
Har ett liknande problem på min mk4, när jag ligger på en högre växel i 70-90 och ger gas under 5+ sekunder och utan att trampa så mycket att den växlar ner så får jag också motorfel.
Jag har haft några felkoder rörande tempgiv och flöde på luften, ska se om jag kan göra rent flödesgivaren till att börja med.