Mondeo 2007 felkoder

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
Marre80
Erfaren
Namn: Martin Sjöberg
Kör: Ford

Mondeo 2007 felkoder

Inlägg av Marre80 »

Hej
Har en mondeo 2008 deisel automat 20500mil. Har problem med att den går in i limp mode då och då. Då lyser de motor fel och transmission servic. Jag har en felkods läsare och läser dom innan jag stänger av bilen. För 1 månad sen jag jag den på Ford och dom bytte nån givare till turbon och satte dit ett nytt batteri. Fick då kod p2263. Plus att transmission service kom upp. Men enligt Ford så behöver man inte byta olja i denna låda jag har. Dom var säkra på att de var givaren som ställde till fel koderna.

Nu hände detta igen för ett par dagar sen då kom kod p0122 och p0017.

Stänger jag av bilen och läser igen så är dom borta...
Nån som har nåt tips på vart jag ska börja? Har bytt bränsle filter på den och. Bilen är servad enligt bok.

Med vänlig hälsning,Martin

andy78
Veteran
Namn: Andy
Kör: Bil

Inlägg av andy78 »

Jag hade börjat med vevaxelgivaren bytt den, sedan kontrollera kontakten till spjällhuset ta loss den och se hur det ser ut.

Marre80
Erfaren
Namn: Martin Sjöberg
Kör: Ford

Inlägg av Marre80 »

Ok ska testa detta. Tack så mycket

andy78
Veteran
Namn: Andy
Kör: Bil

Inlägg av andy78 »

Det som kan vara bra att veta går vevaxelgivaren sönder så går inte bilen igång, det kan vara så att den är på g dock är inte delen så dyr och ibland ofta lätt att byta.
Så förändras läget till att du inte kan starta bilen så är nog vevaxelgivaren ett säkert kort.

Skriv svar