Fönster fastnat på halva vägen
-
P3anuts
- Erfaren
- Namn: Pontus Liljegren
- Kör: S-Max 2009, Mondeo 2006
Fönster fastnat på halva vägen
Jag lånade ut min Mondeo 2006 och då lyckades de med konststycket att köra ner ett fönster bak där det satt ett solskydd med sugkopp på rutan. Efter det ska de tydligen ha kört fönstret upp och ner ett tag trots att det lät som att det satt något i vägen. Till slut gick det upp men sjönk sedan ner ungefär 10-15 cm för att stanna där. Jag har inte hittat sugkoppen till solskyddet så det finns en risk att den kan ha fastnat i fönstret.
Nu har jag skruvat loss dörrsidan och jag ser ingenting som verkar sitta fast men det går inte att se in på hela mekanismen eftersom det är mycket plåt i vägen. När jag testar att trycka ner eller upp rutan låter motorn konstigt och fönstret rör sig inte. Det känns tycker jag som att motorn till fönstret är rökt? Eller har ni några andra idéer? Jag ska låta en bekant som är mer kunnig än mig titta på det för att se om han kan fixa det.
Och en relaterad fråga: Visst borde en motor för fönstret passa till min 2006:a om den kommer från en Mondeo 2001?
Nu har jag skruvat loss dörrsidan och jag ser ingenting som verkar sitta fast men det går inte att se in på hela mekanismen eftersom det är mycket plåt i vägen. När jag testar att trycka ner eller upp rutan låter motorn konstigt och fönstret rör sig inte. Det känns tycker jag som att motorn till fönstret är rökt? Eller har ni några andra idéer? Jag ska låta en bekant som är mer kunnig än mig titta på det för att se om han kan fixa det.
Och en relaterad fråga: Visst borde en motor för fönstret passa till min 2006:a om den kommer från en Mondeo 2001?