Felkodsläsare ELM327 Ford.
-
sOFFe
- Erfaren
- Namn: Staffan J
- Kör: S-max
Felkodsläsare ELM327 Ford.
Söker efter en felkodsläsare för att kunna läsa ur och nolla felkoder på dieselvärmaren på en 2010 s-max.
Helst en som går koppla via blåtand till Android.
Är denna OK eller har ni något annat förslag?
https://www.runns.se/felkodslasare/felk ... -bluetooth
Helst en som går koppla via blåtand till Android.
Är denna OK eller har ni något annat förslag?
https://www.runns.se/felkodslasare/felk ... -bluetooth
- MalZon
- Legend
- Namn: Jonas Malm
- Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
- Medlemsnummer: 79
- Kontakt:
Är detta en äkta ELM327? Kan man ändra funktioner m.m. med den?
Mvh Jonas
Mvh Jonas
[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s - 168,80km 402m: 10,78s - 214,88km ]
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
-
Deepdiver100
- Erfaren
- Namn: Tor Bakk
- Kör: Mondeo 2L TDCi 2011mod
Om du tänker omprogrammera moduler, bör du använda en USB-baserad device fra en Windows dator.
https://www.runns.se/felkodslasare/felkodslasare-ford/felkodslasare-forscan-elm-327-usb
https://www.runns.se/felkodslasare/felkodslasare-ford/felkodslasare-forscan-elm-327-usb
- MalZon
- Legend
- Namn: Jonas Malm
- Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
- Medlemsnummer: 79
- Kontakt:
Tänker alltså på funktioner så som stänga på/av automatiskt torkfunktion på bakrutan när backen läggs i när torkarna fram är igång.
Mvh Jonas
Mvh Jonas
MalZon skrev:Är detta en äkta ELM327? Kan man ändra funktioner m.m. med den?
Mvh Jonas
[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s - 168,80km 402m: 10,78s - 214,88km ]
-
sOFFe
- Erfaren
Nu har jag laddat ner Forscan demo till Android och Forscan till datorn men får bekymmer...
Efter jag parat ELM327 till mobilen/datorn så startar jag Forscan och när jag då försöker connecta till bilen så ibland går det ansluta i några sekunder men oftast blir det ett felmeddelande om att Forscan inte kan ansluta..... Vad kan det vara för fel?
Jag har i inställningar i Forscan provat att ändra från "Auto" till blåtand men det blir ingen skillnad....
PS. Det finns en vippbrytare på OBD-läsaren och jag har provat ha den i båda lägen men funkar ändå inte...någon som vet vilket håll vippan skall vara?
Efter jag parat ELM327 till mobilen/datorn så startar jag Forscan och när jag då försöker connecta till bilen så ibland går det ansluta i några sekunder men oftast blir det ett felmeddelande om att Forscan inte kan ansluta..... Vad kan det vara för fel?
Jag har i inställningar i Forscan provat att ändra från "Auto" till blåtand men det blir ingen skillnad....
PS. Det finns en vippbrytare på OBD-läsaren och jag har provat ha den i båda lägen men funkar ändå inte...någon som vet vilket håll vippan skall vara?
-
sOFFe
- Erfaren
Tack för svar.
Jag antar att drivrutiner finns i PC eftersom jag hittar OBDII och kan para den med datorn?
Måste alltså kolla om Forscan letar på rätt port efter OBDII? Har för mig att det står i Auto men får kolla senare, inte läge nu när det är -25 ute. Brrrr....
Knepigt att Forscan Demo i mobilen connectar men sedan direkt loggar att den inte hittar ELM327.
På läsaren finns det inte någonting som visar vad brytaren står mot, ingen text på någon sida...
Jag antar att drivrutiner finns i PC eftersom jag hittar OBDII och kan para den med datorn?
Måste alltså kolla om Forscan letar på rätt port efter OBDII? Har för mig att det står i Auto men får kolla senare, inte läge nu när det är -25 ute. Brrrr....
Knepigt att Forscan Demo i mobilen connectar men sedan direkt loggar att den inte hittar ELM327.
På läsaren finns det inte någonting som visar vad brytaren står mot, ingen text på någon sida...