Instrumentpanel slocknar ibland
-
ford_larsson
- Erfaren
- Namn: anton larsson
- Kör: ford sierra 2,0
Instrumentpanel slocknar ibland
Hej! Har en galaxy årsmodell 07 med med problemet att all instrumentering slocknar. Mätarna går i botten och även mittpanelen slocknar. Dock verkar allt fungera som tex ac och sterio, blinkers halv o helljus även att allt e svart. Trodde först jag löst problemet när jag fick mätarhuset renoverat men det verkar kvarstå. Någon som varit med om liknande eller har nån ide om vad det kan va?
-
ford_larsson
- Erfaren
-
ford_larsson
- Erfaren
-
ford_larsson
- Erfaren
Nej nått protokoll har jag inte fått. Frågade bara om dom kunde hitta nått fel o de hade dom gjort sa dom och det ska ju vara åtgärdat. Ibland kan man köra 15 mil utan att man märker nått fel och ibland kan det vara ganska tätt. Oftast hoppar det igång efter en stund men ibland e det svart länge. Det brukar hjälpa tillfälligt att starta om bilen.
-
ford_larsson
- Erfaren
-
Sigge
- Nybörjare
- Namn: Per E
- Kör: Mondeo-16
Re: Instrumentpanel slocknar ibland
Hej, menar du att felet satt i instrumentpanelen (kombiinstrumentet), och vad är de för display du har bytt? Har samma problem med en Galaxie.
-
vitaudi
- Nybörjare
- Namn: Daniel K
- Kör: FORD WA6 S-MAX, 2007, WA6 103 kW, 1997 cm3
Hej! Kapar denna tråd. Har samma problem på på en FORD WA6 S-MAX från 2007. Min IP är dock helt död, hela tiden, och mätarna för varvtal, hastighet och bränsle har fastnat där de stod när den dog. Ljudet från reläerna till blinkers funkar inte heller men själva blinkersen funkar, hel/halvljus likaså. Centerkonsolen med radion fungerar men startar inte upp med bilen utan radion får startas manuellt och är då igång i en timme innan den stänger av sig.
Min lokala verkstad ville inte ta i detta. Vet någon om det finns en firma i närheten av Göteborg som felsöker och som kan reparera instrumentpaneler?
Min lokala verkstad ville inte ta i detta. Vet någon om det finns en firma i närheten av Göteborg som felsöker och som kan reparera instrumentpaneler?
- granadadr
- Legend
- Namn: Jörgen A.
- Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar
svar till er som undrar, är displayen, alltså där hastighetsmätaren sitter, är mkt vanligt med kall lödningar, är framförallt i kontaktstycket