Bakljus och parkeringsljus högersida ur funktion
-
Uhlrog
- Nybörjare
- Namn: Roger Uhlin
- Kör: Fird S-Max
Bakljus och parkeringsljus högersida ur funktion
Båda bakljusen och parkeringsljus fram ur funktion på höger sida. Bromsljus och blinkers fungerar. Bytt lampor och kollat innan att de är hela. Hittar inte någon säkring som dessa skall ha enligt säkrings tabellen. Har mätt spänningen men det är ingen på bakljuset.
Höll på fram och tillbaka så att jag drog ur batteriet, batteriet måste vara dåligt så mycket höll jag inte på. När jag skulle starta bilen så gick den inte igång.
Det intressanta var att då gick ena (det yttre) bakljuset och parkeringsljuset fram igång. ( inte bakljuset i luckan).
Dock slutade bägge att fungera efter en stund igen när batteriet laddat en stund.
Någon som kan tipsa vad felet kan vara?
Höll på fram och tillbaka så att jag drog ur batteriet, batteriet måste vara dåligt så mycket höll jag inte på. När jag skulle starta bilen så gick den inte igång.
Det intressanta var att då gick ena (det yttre) bakljuset och parkeringsljuset fram igång. ( inte bakljuset i luckan).
Dock slutade bägge att fungera efter en stund igen när batteriet laddat en stund.
Någon som kan tipsa vad felet kan vara?
Tags:
-
stelu74
- Erfaren
- Namn: Stefan L
- Kör: Galaxy 2012 2.0LTDCI
Re: Bakljus och parkeringsljus högersida ur funktion
Sök efter inlägg som jag gjort om liknande problem. Jag hade kabelproblem och drog om kabel till parkeringsljuset vänster fram. Har dock kvar problem med ljus på luckan.
Skickat från min SM-A705FN via Tapatalk
Skickat från min SM-A705FN via Tapatalk