Android stereo med gps och backkamera
Android stereo med gps och backkamera
Hej!
Har en Ford Mondeo mk4 2010 som jag vill ha navigation och backkamera på. Har tittat på ebay och det finns ju en uppsjö av stereo enheter att välja mellan. Är det någon som har erfarenhet av dessa och vet vad man ska välja?
Har en Ford Mondeo mk4 2010 som jag vill ha navigation och backkamera på. Har tittat på ebay och det finns ju en uppsjö av stereo enheter att välja mellan. Är det någon som har erfarenhet av dessa och vet vad man ska välja?
- granadadr
- Legend
- Namn: Jörgen A.
- Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar
Re: Android stereo med gps och backkamera
Xtrons eller Eanon hade jag satsat på när det gäller anpassade Kinastereo, jag själv kör med Fords egna med backkamera, kallas mca ,
- Bilagor
-
-
-
Tummps
- Veteran
- Namn: Timmy A
- Kör: Mondeo 2.0 tdci
Drivs alla högtalare direkt ifrån stereon eller sitter det ett slutsteg någonstans?
Funderar på om det blir mindre effekt till högtalarna om man byter huvudenheten.
Har Sonys största ljudpaket i bilen.
Skickat från min moto g 5G plus via Tapatalk
Funderar på om det blir mindre effekt till högtalarna om man byter huvudenheten.
Har Sonys största ljudpaket i bilen.
Skickat från min moto g 5G plus via Tapatalk
Aha okej. Men hur funkar det med original då? Tänkte att navigationen är rätt föråldrad, går det att uppdatera kartorna?
Vad jag vet så drivs allt direkt från stereon, jag tror jag också har Sonys största paket.
Vad jag vet så drivs allt direkt från stereon, jag tror jag också har Sonys största paket.
- granadadr
- Legend
- Namn: Jörgen A.
- Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar
finns uppdateringar,, men som du säger, föråldrat system, jag har faktiskt en separat GPS, Garmin, jag har mina för backkameran, plus jag gillar både utseendet och själva stereon, ALLA av denna typ har ej backkamera
-
stelu74
- Erfaren
- Namn: Stefan L
- Kör: Galaxy 2012 2.0LTDCI
Finns ju också fristående enheter som kör Android Auto och har stöd för backkamera om man inte orkar skruva loss alla paneler. Jag har tagit en 7-tums surfplatta och kör Headunit Reloaded på den och har den kopplad till originalstereon. Då är det bara att stoppa i USB-kabel i mobilen så startar Android Auto upp. Hyfsat smidigt alternativ.
Skickat från min SM-A705FN via Tapatalk
Skickat från min SM-A705FN via Tapatalk
Okej, då vet jag. Tack för hjälpen!