Växellådsolje byte nya mondeo 2019 ej powershift.
-
StenMondeo2019
- Nybörjare
- Namn: Sten Gannback
- Kör: Mondeo mk5 2.0 AWD 2019
Växellådsolje byte nya mondeo 2019 ej powershift.
Hej. Ny på Ford forum.
Äger en mondeo 2.0 AWD årsmodell 2019 med den nya växellådan. Ford påstår att man behöver inte byta oljan då den är med livsläng..... är någån med erfarenhet som kan uttala sig?
Äger en mondeo 2.0 AWD årsmodell 2019 med den nya växellådan. Ford påstår att man behöver inte byta oljan då den är med livsläng..... är någån med erfarenhet som kan uttala sig?
- granadadr
- Legend
- Namn: Jörgen A.
- Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar
Re: Växellådsolje byte nya mondeo 2019 ej powershift.
det säger dem om Durashift med, det är en modern converterlåda, jag hade nog bytt olja om den gått långt,, annars väntat lite
-
Tummps
- Veteran
- Namn: Timmy A
- Kör: Mondeo 2.0 tdci
Bmw säger samma om sina moment-lådor, dvs oljan behöver inte bytas under sin livstid. Tillverkaren, zf, rekommenderar byte efter 12000 mil, eller tidigare om man drar mycket släp / kör backar osv. Gissar att det är samma sak här.
Skickat från min moto g 5G plus via Tapatalk
Skickat från min moto g 5G plus via Tapatalk
-
Ford4Life
- Veteran
- Namn: Rickard Å
- Kör: Volvo V90 D3
Mondeo Mk4 Business Edition - SÅLD - Ort: Härnösand
Taxibilar brukar ha ganska täta serviceintervall på byte av växellådsolja, så gör vad du vill med den infon. 
Det är aldrig fel att byta men behövs det? Beror på hur bilen är körd skulle jag säga och om den gått långt.
Det är aldrig fel att byta men behövs det? Beror på hur bilen är körd skulle jag säga och om den gått långt.