Ej fungerande låsknapp bagagelucka Mondeo 2008
-
Panzer
- Nybörjare
- Namn: Jonas Ek
- Kör: Mondeo -08
Ej fungerande låsknapp bagagelucka Mondeo 2008
Min Mondeo -08 går det endast att öppna bagageluckan med fjärrkontrollen. Bytte strömbrytaren "knappen", men det hjälpte inte så jag misstänker nu kabelbrott. Någon som har varit med om detta och var i så fall var var det kabelbrott?
Finns det något "standard ställe"?
Finns det något "standard ställe"?
Tags:
- granadadr
- Legend
- Namn: Jörgen A.
- Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar
Re: Ej fungerande låsknapp bagagelucka Mondeo 2008
köpte du NY knapp?? för jag har b
ytt 2 knappar och aldrig haft problem med kablar
ytt 2 knappar och aldrig haft problem med kablar
-
Panzer
- Nybörjare
@granadadr:
Ja då "alla" har sagt att det är knapparna som går sönder i kombination med att låset går att öppna med fjärrkontrollen så beställde jag en ny kontakt. När denna då inte fungerade provade jag även den gamla och den kortsluter när jag trycker in den. Jag har inte heller hittat någon säkring för just att öppna med knappen.
Därav min fråga, finns det något speciellt ställe där det brukar bli kabelbrott?
Jah upplever inte heller att någon annan funktion i bakluckan inte fungerar (torkare, lås via fjärrkontroll)
Ja då "alla" har sagt att det är knapparna som går sönder i kombination med att låset går att öppna med fjärrkontrollen så beställde jag en ny kontakt. När denna då inte fungerade provade jag även den gamla och den kortsluter när jag trycker in den. Jag har inte heller hittat någon säkring för just att öppna med knappen.
Därav min fråga, finns det något speciellt ställe där det brukar bli kabelbrott?
Jah upplever inte heller att någon annan funktion i bakluckan inte fungerar (torkare, lås via fjärrkontroll)
-
Panzer
- Nybörjare
Problemet löst!
Det visade sig att en av kablarna var avärjad inne i kontakten till strömbrytaren.
Löstes genom att jag karvade bort delar av kontakten så att jag kom åt en liten del av den befintliga kabeln så att jag kunde löda dit en bit kabel. Kontakten fuktskyddades med smältlim.
Sedan var det bara att skarva in den på kabelstammen.
Det visade sig att en av kablarna var avärjad inne i kontakten till strömbrytaren.
Löstes genom att jag karvade bort delar av kontakten så att jag kom åt en liten del av den befintliga kabeln så att jag kunde löda dit en bit kabel. Kontakten fuktskyddades med smältlim.
Sedan var det bara att skarva in den på kabelstammen.
- granadadr
- Legend
- Namn: Jörgen A.
- Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar
härligt att höra