GPS i Mondeo
-
CSEB
- Erfaren
- Namn: Conny Bredhagen
- Kör: Mondeo TDCi 2.0 MK5 2020
GPS i Mondeo
Hej! är i köptagen att inhandla en Mondeo TDCI 2.0 av modell 2019 och undrar om original GPS är bra. Eller om det är något som jag behöver tänka på. Mvh Conny
-
wenom666
- Veteran
- Namn: Amir S
- Kör: Mondeo MK5 2.0 TDCI 180hk
Re: GPS i Mondeo
Tjena Conny, har en Mondeo 2017 som likt din använder Sync3 systemet för musik och GPS, senaste kartuppdateringen är F13 och sensate mjukvaran för Sync3 är 3.4.23188 troligen har du en äldre version då Ford e skit dåliga på att släppa uppdateringar, så rekommenderar att du uppdaterar manuellt med hjälp av CyanLabs program man kan ladda ner gratis här https://community.cyanlabs.net/
Gps funkar bra, har inget direkt att klaga på, vill man så kan man synka mobilen med Android Auto eller Carplay om du kör iPhone, man kan endast koppla kabel mellan mobil och bilen, vill man köra trådlöst får man införskaffa en trådlös "puck", själv kör jag AAWireless Adapter jag e riktigt nöjd med, finns olika modeller att välja på, även Ottocast funkar kanon bra....
Gps funkar bra, har inget direkt att klaga på, vill man så kan man synka mobilen med Android Auto eller Carplay om du kör iPhone, man kan endast koppla kabel mellan mobil och bilen, vill man köra trådlöst får man införskaffa en trådlös "puck", själv kör jag AAWireless Adapter jag e riktigt nöjd med, finns olika modeller att välja på, även Ottocast funkar kanon bra....