köpa en sierra -92
-
plåtis
köpa en sierra -92
Ska åka och titta på en Sierra -92
Vad ska noga kollas?
Vad är skillnaden mellan CLX och GLS på -92 ?
Vad ska noga kollas?
-
ZetterberG
Re:
De som va skillnad på min GLS och min CLX, båda -90 va att de va abs på GLS:en.. och lite snyggare inredning med nackstöd o sånt i baksätet mm.. men sen köpte jag en CLX -91:a och den va de också ABS på...plåtis skrev:Ska åka och titta på en Sierra -92
Vad ska noga kollas?
Men de va iaf enda skillnaden jag kunde komma på..
-
Perc
Jag har en GL. Iofs skiljer finska och svenska utrustningsnivåer åt, men jag har iaf följande som jag vet att sniksierrorna saknar:
- nackstöd bak
- delbart/fällbart baksäte med armstöd
- armstöd fram
- uppblåsbara svankstöd fram
- tidningsfickor på ryggstöden
- snyggare klädsel
- varvräknare
- taklucka
Tyvärr har jag också fönstervevar och manuellt vevad taklucka samt manuella speglar, men annars är den ganska välspecad. Tyvärr ingen ABS.
- nackstöd bak
- delbart/fällbart baksäte med armstöd
- armstöd fram
- uppblåsbara svankstöd fram
- tidningsfickor på ryggstöden
- snyggare klädsel
- varvräknare
- taklucka
Tyvärr har jag också fönstervevar och manuellt vevad taklucka samt manuella speglar, men annars är den ganska välspecad. Tyvärr ingen ABS.
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
Hej
GLS är en sportmodell - eller den har i alla fall sänkt fjädring och lite sånt. Men, 1992 är GLS mycket ovanlig, det är inte en GLX du menar?
Vad som egentligen skiljer mot CLX (som jag inte tror fanns -92) är lite svårt att lista ut, men GLX har elhissar fram, sollucka, nackskydd bak, lackade stötfångare, ställbar ratt. ABS är inte standard. Nästa "steg" 1992 var GT som hade alufälgar, "sportfjädring" och vinge.
/Gustaf
GLS är en sportmodell - eller den har i alla fall sänkt fjädring och lite sånt. Men, 1992 är GLS mycket ovanlig, det är inte en GLX du menar?
Vad som egentligen skiljer mot CLX (som jag inte tror fanns -92) är lite svårt att lista ut, men GLX har elhissar fram, sollucka, nackskydd bak, lackade stötfångare, ställbar ratt. ABS är inte standard. Nästa "steg" 1992 var GT som hade alufälgar, "sportfjädring" och vinge.
/Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost
-
ZetterberG
Har inte alla Sierra -92 lackade stötfångare?therealpinto skrev:Hej
/Gustaf
Jag är ganska säker på att CLX:en fanns -92.
ABS måste vara ett tillval till alla Sierror... På mina 3 senaste så har det varit ABS på alla; GLS -90, CLX -91, GT -93..
Alla dom tre har också ställbar ratt.
-
Originalet
- Veteran
- Namn: Martin Jonsson
- Kör: Ford Focus TDCI -12
-
plåtis
-
snusarn
- Mullis
- Legend
- Namn: Daniel Andersson
- Kör: Bil, kanske
Hur smälld baklucka?
Hur farligt smälld är den? Kanske bara går att byta baklucka på den för de finns på bildelsbasen...plåtis skrev:Det var en GLS. Sänkt och säkerligen då från fabrik, saknade el-hissar bak annars all utr. så som farthållare(lustig placering på mittkonsolen längst ner till vänster),ac, soll.
dock smälld baklucka så jag får titta vidare innan jag bestämmer mig. Tack för hjälpen.
MVH // Mullis
Tekniker & Allt i allo... "Nothing impossible"
Är numer med i 1000-inläggsklubben!
Kör: Mondeo Titanium TDCi -05, Japan & 1.9 MW slipmaskin...
Tekniker & Allt i allo... "Nothing impossible"
Är numer med i 1000-inläggsklubben!
Kör: Mondeo Titanium TDCi -05, Japan & 1.9 MW slipmaskin...
-
ford
Jo..
Det stämmer, GLS utrustningsnivå uttöver CLX -92 var
- Sportfjädring med gasdämpare
- Lackade lister på kofångarna
- El.speglar
- Nackstöd bak
- Dimljus
- Annan klädsel
Enda sierran som hade ABS standard var XR4x4, även cossien då men vafan det är ju inte en enda fordpryl i den nästan
mvh
nicke
- Sportfjädring med gasdämpare
- Lackade lister på kofångarna
- El.speglar
- Nackstöd bak
- Dimljus
- Annan klädsel
Enda sierran som hade ABS standard var XR4x4, även cossien då men vafan det är ju inte en enda fordpryl i den nästan
mvh
nicke
-
Perc