skilland på drivlina mellan sierra, scorpio 2.0, 2.9l
-
painless
skilland på drivlina mellan sierra, scorpio 2.0, 2.9l
Hej. Jag är ute efter en bättre styrservo och bakaxlar med drivknutar till min sierra 2.9 -90:a. eftersom 2.9:an inte alls är lika vanliga som 2.0 så undrar jag om det är samma grejer på bilarna.. även scorpio 2.0 och 2.9.
Jag vill försöka att komma rätt billigt undan o köpa en reservdels bil..
/Kenneth
Jag vill försöka att komma rätt billigt undan o köpa en reservdels bil..
/Kenneth
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
Hej
Om vi tar Sierra först...
Såvitt jag vet är kuggstången samma men servopumpen kan skilja.
Det är annan utväxling i bakaxeln men klumpen är normalt sett lika - dock måste du ha drivaxlar och klump från en Sierra med skivor bak (om du har skivor på 2.9:an men det är väl standard).
Scorpions styrväxel är annorlunda, och den har större diff bak (går att knåpa dit men inte bolt-on).
/Gustaf
Det är annan utväxling i bakaxeln men klumpen är normalt sett lika - dock måste du ha drivaxlar och klump från en Sierra med skivor bak (om du har skivor på 2.9:an men det är väl standard).
Scorpions styrväxel är annorlunda, och den har större diff bak (går att knåpa dit men inte bolt-on).
/Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost
-
painless
Jag är bara ute efter drivaxlarna och jag har skivor bak..
så en 2.0 med skivor bak borde alltså vara samma?
Vet du på vilka sätt servon kan skilja sig?
/Kenneth
så en 2.0 med skivor bak borde alltså vara samma?
Vet du på vilka sätt servon kan skilja sig?
/Kenneth
therealpinto skrev:Hej
/Gustaf
- therealpinto
- Legend
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Kontakt:
-
painless
Kom att tänka på en sak till, hur är det med sierra 4x4, bakaxlarna på den är det samma som den bakhjulsdrivna?
therealpinto skrev:Hej
Nu är jag ute på hal is med minnet men jag har för mig att Scorpio har bredare spårvidd, i så fall är nog både styrväxel och drivaxlar längre. Men, det kan vara fel, dubbelkolla gärna.
/Gustaf
- therealpinto
- Legend
- Kontakt: