Sierra block?
- Tommy^_
- Veteran
- Namn: Tommy Fredriksson
- Kör: 240Turbo
Sierra block?
Är det samma block på sierra cossie som det är i en 2,0i ?
Är det stor skillnad på motorerna i allmänhet förutom turbon och toppen ?
Är det stor skillnad på motorerna i allmänhet förutom turbon och toppen ?
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
Hej
Det viktigaste är att man har koll på soppa och tändning om man ska turboladda en original Pinto bottendel. Men ladda hem turboguiden i den klistrade tråden längst upp, den säger en del.
Cossietoppar är rätt dyra, det går ju faktiskt ganska bra att överladda en standard-Pinto ändå. Vad har du för mål effektmässigt, och vad är din budget?
/Gustaf
Det viktigaste är att man har koll på soppa och tändning om man ska turboladda en original Pinto bottendel. Men ladda hem turboguiden i den klistrade tråden längst upp, den säger en del.
Cossietoppar är rätt dyra, det går ju faktiskt ganska bra att överladda en standard-Pinto ändå. Vad har du för mål effektmässigt, och vad är din budget?
/Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost
- Tommy^_
- Veteran
- Namn: Tommy Fredriksson
- Kör: 240Turbo
Jag har egentligen inget specifikt mål utan jag vill bara se hur långt man kan sträcka sig. Budgeten spelar ingen stor roll för bilen är nedplåckad och har vart i över ett år, och kan stå där mycket längre. jag köper det ja behöver när jag har råd helt änkelt.
Det är snarare det jag behöver till det och priset jag är ute efter. för somsagt en cossie topp är inte så billig, då tänkte jag om det går med orginal 8v toppen?
För övrigt är det Ford sierra 2,0i -88 (kat) som jag har o leka med
Det är snarare det jag behöver till det och priset jag är ute efter. för somsagt en cossie topp är inte så billig, då tänkte jag om det går med orginal 8v toppen?
För övrigt är det Ford sierra 2,0i -88 (kat) som jag har o leka med
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt: