Scorpio -93
-
santasanta
Scorpio -93
Nu sitter jag med ett litet huvudbry.
Scorpion med 2,0 Dohc motor stannade förra veckan men de ordnades lätt med att byta den elektriska bränslepumpen så nu startar den som den ska.
Men nu till de andra probelmet som uppstod igår
...när den är kall så går den utan problem men när den blir varm så börjar den hacka.
Har bytit tändstift,fördelarlock men lika iallafall.
Nån som kan ha någon aning om vad de kan vara???
Sen hände nått jag inte varit med om innan..tempmätaren gick upp och de kom in varmluft men sen bara föll den ner till början igen och kall luften kom.
Sen tog mätaren sig upp igen en bit innan den föll igen.
Nån som har varit med om de?
Scorpion med 2,0 Dohc motor stannade förra veckan men de ordnades lätt med att byta den elektriska bränslepumpen så nu startar den som den ska.
Men nu till de andra probelmet som uppstod igår
Nån som kan ha någon aning om vad de kan vara???
Sen hände nått jag inte varit med om innan..tempmätaren gick upp och de kom in varmluft men sen bara föll den ner till början igen och kall luften kom.
- granadadr
- Legend
- Namn: Jörgen A.
- Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar
om den gör så hela tiden så tror jag packningen eller toppen har gåttsantasanta skrev:Nu sitter jag med ett litet huvudbry.
Men nu till de andra probelmet som uppstod igår...när den är kall så går den utan problem men när den blir varm så börjar den hacka.
Nån som kan ha någon aning om vad de kan vara???![]()
kolla om det luktar avgaser i kylarbehållaren och om den tar vatten,,;)
tror tyvärr på toppen men du kan ha tur
-
santasanta
De luktar inga avgaser i kylarbehållaren men den dricker vatten och ryker mer än någonsin.
Och glykol finns de i den.
Nu beter sig tempmätaren som den ska igen och har fått den att sluta rycka när jag gasar. Skiftade två tändstift och en kabel.
Så de jag ska göra nu innan besiktningen är att få den att inte tappa tomgången och dö när man släpper på gasen, men misstänker att de kan vara spjällägesgivaren (igen). Är de inte den så vet jag inte vad jag ska göra.
Är de vanliga förbrukningsvaror på scorpio?
Och glykol finns de i den.
Nu beter sig tempmätaren som den ska igen och har fått den att sluta rycka när jag gasar. Skiftade två tändstift och en kabel.
Så de jag ska göra nu innan besiktningen är att få den att inte tappa tomgången och dö när man släpper på gasen, men misstänker att de kan vara spjällägesgivaren (igen). Är de inte den så vet jag inte vad jag ska göra.
Är de vanliga förbrukningsvaror på scorpio?
-
Preben