passar orginal lager till en ohc motor på cossy stakar
-
turbotobbe
- Erfaren
- Namn: Tobias Andersson
- Kör: Ford sierra 88 ohc turbo och en sierra 92a dohc
- Kontakt:
passar orginal lager till en ohc motor på cossy stakar
tjenare tänkte höra om nån vet om det är samma lager till för jag fick tag i cossy stakar men har redan köpt lager till en vanlig..?? mvh tobbe
-
SK Racing
Jag har inte helkoll på detta men jag har för mig att cossyveven har en annan slipning för att få ett något större lagerspel, i allafall i den listan jag slog i när jag spånade om detta.
Cossy och Pinto ska enl vad jag sett ha samma lager, måttmässigt i allafall sedan så har jag sett att det förekommer olika matrial i lagren till ex cossy då dessa har lite mer effekt.
Som sagt jag har inte helkoll på detta men om jag har fel så kommer det säkert rättning i tråden, i annat fall så är det bara fram med micrometern och mäta
Cossy och Pinto ska enl vad jag sett ha samma lager, måttmässigt i allafall sedan så har jag sett att det förekommer olika matrial i lagren till ex cossy då dessa har lite mer effekt.
Som sagt jag har inte helkoll på detta men om jag har fel så kommer det säkert rättning i tråden, i annat fall så är det bara fram med micrometern och mäta
-
SK Racing
Ja då var ju detta utrett, bra.granadadr skrev:konstigt att jag har kört på de dåutan problem,,, svar de passar men har lite andra spel,, men på en skrotmotor jag byggde så har jag de,, inga problem,,men på finsnurran är det riktiga lager
Jag var faktiskt med och rev en cossieunderdel och i den satt det babbislager och hade samma stdnr som Pintolagren som vi plockade fram ur hyllan för att jämföra med.
-
turbotobbe
- Erfaren
- Namn: Tobias Andersson
- Kör: Ford sierra 88 ohc turbo och en sierra 92a dohc
- Kontakt: