Vibrationer sierra
- skånsk ondska
- Veteran
- Namn: Staffan L
- Kör: sierra cosworth 4x4- Mondeo hgv -99
Vibrationer sierra
Tjo!
Har precis bytat fjädrar och dämpare bak på en sierra doch. Släppte ner hela bakvagnen när jag bytte detta. Efter första provkörningen så viberar det något helt hysteriskt mellan växlarna när man kopplar. Alltås inte när man gasar rakt fram eller motorbromsar eller på tomgång. Utan bara när man frikopplar mellan växlarna i drift så att säga.
Detta fenomenet uppkom efter jag bytte dämpare och fjädrar. Funka hur bra som helst innan. Så något har jag sabbat iaf. Vet någon vad?
Mvh
Har precis bytat fjädrar och dämpare bak på en sierra doch. Släppte ner hela bakvagnen när jag bytte detta. Efter första provkörningen så viberar det något helt hysteriskt mellan växlarna när man kopplar. Alltås inte när man gasar rakt fram eller motorbromsar eller på tomgång. Utan bara när man frikopplar mellan växlarna i drift så att säga.
Detta fenomenet uppkom efter jag bytte dämpare och fjädrar. Funka hur bra som helst innan. Så något har jag sabbat iaf. Vet någon vad?
Mvh
- Järnkaminen
- Legend
- Namn: Johan Mejenqvist
- Kör: Fiesta ST 200 MK8
- Medlemsnummer: 295
Bara för att ytliggare förtydliga, det vibrerar enbart när du kör och trycker ner kopplingen för att växla? Inte när du kopplar stillastående? Har hastighet betydelse för hur mycket det vibrerar?
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!
- skånsk ondska
- Veteran
- Namn: Staffan L
- Kör: sierra cosworth 4x4- Mondeo hgv -99
Järnkaminen skrev:Bara för att ytliggare förtydliga, det vibrerar enbart när du kör och trycker ner kopplingen för att växla? Inte när du kopplar stillastående? Har hastighet betydelse för hur mycket det vibrerar?
Fråga 1, Svar: Ja
ja, jag upplever det nog som att det viberar mer ju fortare jag kör.