Läcker in vatten
-
julisgranis
- Nybörjare
- Namn: Bosse Luring
- Kör: FOrd Orion
Läcker in vatten
Jag upptäckte idag när jag skulle ta min gamla fina ford att det var en pöl på golvmattan bakom förarsätet. Jag har nog tätat de mesta inläckage jag har haft på den bilen med åren, fast detta var riktigt skumt. Det verka inte komma från taket för där var det snustorrt, det var alltså bara en ganska stor pöl på plastmattan. Fattar ingenting, var kom det ifrån?
-
Peter H
- Legend
- Namn: Peter Hallgren
- Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
- Kontakt:
Brukar i sådana fall kunna vara att vattnet tar sig in via dörrspringan så dubbelkolla dörlisten runt om och att dörren är korrekt justerad, alltså att dörren stänger ordenkligt.
Tipset är annars i felsökningen att någon sitter i baksätet och spanar medan an annan spolar rätt friskt med vatten (utifrån,,), så brukar eventuell läckage visa sig rätt snart.
Tipset är annars i felsökningen att någon sitter i baksätet och spanar medan an annan spolar rätt friskt med vatten (utifrån,,), så brukar eventuell läckage visa sig rätt snart.
-
julisgranis
- Nybörjare
Ja tacklucka har jag. Har testat att hälla i vatten och det rann ut. Får kolla mer på det dräneringsröret som går ut där bak. Har för mig det finns ett sådant. Fast jag tror mer på att det kommer genom dörren. För taket var ju som sagt snustorrt och det syns direkt om det kommer från taket, då blir det ju stora fläckar. Sen låg ju en stor del av vattnet ovanpå själva mattan
-
julisgranis
- Nybörjare