Sierra pinto strul
-
wuff
- Nybörjare
- Namn: Niclas Skazi
- Kör: Sierra pinto
Sierra pinto strul
Tjabba! jag har köpt en sierra-88a med pinto motor.. problemet är att den tickar som FAN! oljan är bra, så inte de som är strulet.. va kan de vara? sen när man kör på typ 3an å ska lägga ner den på 2an.. så när du kopplar då kan den bara dö.. så undrar om nån vet va de kan va för strul? tacksam för svar då jag inte kan så mycket om bilar.. kanske är lättare att bara byta motor!? någon som har nån som är bolt on i sierra så hör av dig på pm,.. allt av intresse för rätt peng!.. tack på förhand!
-
SK Racing
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
På standard Pinto är det 0,20 mm på insug och 0,25 mm på avgas... :-)SK Racing skrev:Ventilspel heter det, men troligen så är kam o vippor slitna, men en sjustering kan gå o göra ändå.
Insug 0,30 o avgas 0,35.
Ska du behålla bilen i vinter så är en fullservice av motorn att rekomendera.
Mitt standardråd är att börja med att byta tändstift, tändkablar och fördelarlock samt rotor. Först när allt sånt är fräscht är det lönt att felsöka.
Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost
-
SK Racing
Så sant så, men jag brukar lägga på en tiondel bara för att vara "safe", men du har helt rätt ang spelet
, ja om servicen med givetvis
, du stora Pinto
och besiktningsgud

Btw, det är Bosch och NGK som gäller på tänddelarna, Biltema, Beru o annat skit suger mulåsneballe, tro mig, jag har provat OCH stått på E22 med en halvdöd bil

Btw, det är Bosch och NGK som gäller på tänddelarna, Biltema, Beru o annat skit suger mulåsneballe, tro mig, jag har provat OCH stått på E22 med en halvdöd bil