Hjälp! stort elproblem med sierra
-
Matte_s
- Nybörjare
- Namn: matte sundstrom
- Kör: sierra
Hjälp! stort elproblem med sierra
hejsan!
Min polare har en pinto sierra med förgasare och han har ett stort problem. När han ska stänga av bilen och vrider av nyckeln så händer ingenting. För att sedan döda allt så måste vi ta av pluspolen från batteriet för då slocknar precis allt men sedan kan man direkt sätta tbx. plus polen och allt fortsätter att vara svart.
Vet någon vad det är för fel så skulle det va ruskigt snällt om ni sku kunna hjälpa mig
/matte
Min polare har en pinto sierra med förgasare och han har ett stort problem. När han ska stänga av bilen och vrider av nyckeln så händer ingenting. För att sedan döda allt så måste vi ta av pluspolen från batteriet för då slocknar precis allt men sedan kan man direkt sätta tbx. plus polen och allt fortsätter att vara svart.
Vet någon vad det är för fel så skulle det va ruskigt snällt om ni sku kunna hjälpa mig
/matte
-
Matte_s
- Nybörjare
- Namn: matte sundstrom
Jag vet inte hur jag ska kunna definiera problemet. Men det va så att det var en kabel för mycket från stammen som var kopplad på plus polen och då funkade inte brytfunktionen i tändlåset. Men sedan när jag kopplade bort den så funkade allt som vanligt och jag har inte märkt något fel på bilen(ännu) så det verkar inte vara någon kabel som är relevant för elsystemet.
- erlan
- Erfaren
- Namn: erland johansson
det här var en klassiker i bilelkretsar för länge sen.
långt före sierran. kom
motorn forsatte att gå när man vred av tändningen.
felet var: ärg i lamphållaren till bak/bromsljuslampan.
har man då foten på bromsen så går spänningen inte i jord utan tillbaks till ljusomkopplaren. sen har jag tyvärr glömt vilken väd spänningen tog tillbaka till tändningslåset.
erlan
långt före sierran. kom
motorn forsatte att gå när man vred av tändningen.
felet var: ärg i lamphållaren till bak/bromsljuslampan.
har man då foten på bromsen så går spänningen inte i jord utan tillbaks till ljusomkopplaren. sen har jag tyvärr glömt vilken väd spänningen tog tillbaka till tändningslåset.
erlan