Ford block 205
-
nennamdrof
- Nybörjare
- Namn: Linus Jonsson
- Kör: Taunus, Consul, Granada
Ford block 205
Jag kan ingenting om Fords 4-cylindriga motorer. Har sökt information här och hittat flera inlägg från kunniga medlemmar, men ber ändå om hjälp att identifiera detta block.
Det är egentligen en hel motor i delar som följde med när jag köpte en kaross för länge sedan. Säljaren sa något om Cosworth men det kan vara bara kolvarna eller rent nonsens, jag vet inte. Vevaxeln har 6 bulthål mot svänghjulet.
Jag har för avsikt att sälja blocket framöver, och är också tacksam för en hint om värde eller om det är skrot.
Med vänlig hälsning / Linus
Det är egentligen en hel motor i delar som följde med när jag köpte en kaross för länge sedan. Säljaren sa något om Cosworth men det kan vara bara kolvarna eller rent nonsens, jag vet inte. Vevaxeln har 6 bulthål mot svänghjulet.
Jag har för avsikt att sälja blocket framöver, och är också tacksam för en hint om värde eller om det är skrot.
Med vänlig hälsning / Linus
- Bilagor
-
-
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
Re: Ford block 205
Är det en 6-bultad vev så är ju det en vanlig Pinto, vilket 99% av alla 205-block är :-)
Själva blocket är "samma", så om du har bild på övriga delar (kolvar, stakar osv) går det nog rätt lätt att bekräfta att det är en vanlig Pinto.
Själva blocket är "samma", så om du har bild på övriga delar (kolvar, stakar osv) går det nog rätt lätt att bekräfta att det är en vanlig Pinto.
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost
-
nennamdrof
- Nybörjare
- Namn: Linus Jonsson
- Kör: Taunus, Consul, Granada
Tack för svar, återkommer med bild på kolvar/vevstakar. Kan man se blocket som skrot?
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
Om blocket inte är borrat nu, så går det förmodligen bra att använda som stomme. Men det beror ju på hur resten ser ut också.
Just nu har kanske 205-blocken inget större ekonomiskt värde när de kräver mycket jobb men de blir inte fler så jag skulle inte bara kasta bort det...
Just nu har kanske 205-blocken inget större ekonomiskt värde när de kräver mycket jobb men de blir inte fler så jag skulle inte bara kasta bort det...
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost