MK1 capri funderingar
- meanxpress
- Veteran
- Namn: janne pettersson
- Kör: express,sierra
- meanxpress
- Veteran
kollat upp lite om bilen nu (vart undanställd länge) och det är en -69a,betyder det att den är gynsam att bygga vidare på med hänsyn till de nämnda olika modeller av kaross på MK1??
behöver man 3000gt huvbulan om man åker V6?? 2,9an är ju lägre än förgasar motorerna så borde gå fritt hoppas jag,vilken typ av tråg ska man ha?? funkar sierra/scorpa tråget sump bakom balken el ska jag ta taunus tråget med sumpen fram?? mycket frågor för att spara tid senare
behöver man 3000gt huvbulan om man åker V6?? 2,9an är ju lägre än förgasar motorerna så borde gå fritt hoppas jag,vilken typ av tråg ska man ha?? funkar sierra/scorpa tråget sump bakom balken el ska jag ta taunus tråget med sumpen fram?? mycket frågor för att spara tid senare
- meanxpress
- Veteran
- Släggmek
- Legend
- Namn: Hasse B.
- Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi (TC 2), 1982 Taunus 2.0GL Kombi (TC 3)
Tack för svaret, Jannemeanxpress skrev:ja det är en hel del jobb då sierrans är "högre" och bredare men kunde jag kan andra,har vart hemma en finne med twin turbo boa24v 20M P5 och krupit runt och inspekterat/kopierat så hans bil är under ombyggnad nu,
varför byta ben?? bmw e34 dämpare passar i husen med en distans i botten på P5/7 även fjädrar,jag har M5 både fjädrar och dämpare på min taunus med scorpio coswort ok och skivor på original naven
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
- meanxpress
- Veteran
- Släggmek
- Legend
Det första - från bussning i brygga till kulbult/spindelled, men måttet från bussning i brygga till k-hämmare vore nog bra att veta också (ifall du har uppskrivet nånstans, menar inte att lura ut dig med ficklampa
). Försöker luska ut om de ändrade längden på länkarmarna (geometrin ändrades till P5 för att minska spårkänsligheten) eller bara gjorde bryggan bredare för den större karossen. Vore ju dystert att upptäcka sen att den plötsligt skränkar fel om det kommer till skott att byta. Btw, du bör nog ändra e-postlänken på trådens sida 2 från @ till "at" för att inte riskera få skräpmejl från spambots. De sniffar runt webben efter hyperlänkar med snabel-a.
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
- meanxpress
- Veteran
- meanxpress
- Veteran
- meanxpress
- Veteran
jahaja,lite tristess medans epoxin torka på lite delar så gjorde jag ett nav till min Grant ratt då jag inte hittat nån som gör/säljer till MK1 Capri, å vrång som fasen är jag med så inga alternativ annat än göra själv,1vecka kvar sen drar modifieringarna igång i chassiet samtidigt med kaross jobb
har en diger lista på delar jag behöver och som grädde på den listan kom framrutan med efter transport till verkstan så såg jag att framrutan fått ett prydligt stenskott med till hörande spricka MITT I siktfältet grrrrrrrrr
jaja här e navet iaf

har en diger lista på delar jag behöver och som grädde på den listan kom framrutan med efter transport till verkstan så såg jag att framrutan fått ett prydligt stenskott med till hörande spricka MITT I siktfältet grrrrrrrrr
jaja här e navet iaf

- Släggmek
- Legend
Det där navet skulle platsa som skulptur på Moderna Museet, tror inte kulturkoftorna skulle fatta att det är en bildel
- verkligen snyggt jobb
. Synd med vindrutan, men är inte spricka lång kanske nån bilglasreparatör kan fixa det med klet om du kan få dit den direkt så inte skit samlas i skadan.
)
- meanxpress
- Veteran