therealpinto - Ford Capri Turbo
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
- therealpinto
- Legend
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Kontakt:
- therealpinto
- Legend
- Kontakt:
- therealpinto
- Legend
- Kontakt:
Ja, just nu går den inte alls så bra som den borde. Flera mindre (förhoppningsvis) fel samverkar så det blir inte alls den effekt jag borde ha. Mappningen är fel (för stora spridare och jag har inte hunnit hitta rätt mappning på maxlast), dessutom läcker det i en tryckslang.
Tillsammans med enorma problem med studsande bakhjul blev EDPS i Piteå ingen framgång alls, det som är positivt är väl att bilen ändå höll ihop. Men lådan sjunger på sista versen (och den är ganska gäll med skärande toner...). Dags att byta, tur att en "ny" låda ligger i just en låda och väntar.
Bilder kan vi väl bjuda på i alla fall, länkar till Bylles foton:

Nya däck är beställda (mjukare sida, bör funka bättre utan studs) men jag tror också på längre och mjukare fjädrar bak. Funkar inte det så vete sjutton...
/Gustaf
Tillsammans med enorma problem med studsande bakhjul blev EDPS i Piteå ingen framgång alls, det som är positivt är väl att bilen ändå höll ihop. Men lådan sjunger på sista versen (och den är ganska gäll med skärande toner...). Dags att byta, tur att en "ny" låda ligger i just en låda och väntar.
Bilder kan vi väl bjuda på i alla fall, länkar till Bylles foton:

Nya däck är beställda (mjukare sida, bör funka bättre utan studs) men jag tror också på längre och mjukare fjädrar bak. Funkar inte det så vete sjutton...
/Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost
-
Micke L
- therealpinto
- Legend
- Kontakt:
- therealpinto
- Legend
- Kontakt:
Jag har inte hunnit skruva så mycket, nytt tryckrör är svetsat men hela systemet bör tryckprovas för att eventuellt hitta fler läckor. Jag körde en sväng med autotune igår för att få till dellasten bättre och där är mappningen rätt okej nu. Men det går fortfarande för fett på fullast, den slår igen stiften och rycker när man ger fullt. Men det räcker i alla fall för att åka ifrån V70 2.5T, alltid nåt.
Jag knäppte lite bilder också:

/Gustaf
Jag knäppte lite bilder också:

/Gustaf
-
jooko
-
jooko
- therealpinto
- Legend
- Kontakt:
Profilen på däcken (205/50-15) är bra, om något skulle det vara 225/50-15 bak för att fylla ut bättre. Däremot är den lite hög fram, jag har inte hunnit bygga om till coilovers där än.
Stötfångarna är bortplockade, fram är den snyggare utan (och de jag har liggande behöver renoveras), bak går den inte dit utan modifiering pga breddningen.
/Gustaf
Stötfångarna är bortplockade, fram är den snyggare utan (och de jag har liggande behöver renoveras), bak går den inte dit utan modifiering pga breddningen.
/Gustaf