problem med motorn all hjälp önskas
-
pl11
problem med motorn all hjälp önskas
problem 1
har en ford galaxy 1997 (vinter bil) som har börjat strula vill lägga av när man släpper gasen eller så pendlar den upp och ner från 0-1500 varv ett par gånger innan den hammnar på rätt tomgång eller dör.. undrar om nån vet vad det kan vara.? finns det tomgångsmotor på dessa?
problem2
sen har jag ett problem till som jag tror att det kan vara orginal larmet som jävlas för när bilen har stannat så går det inte att starta startmotorn går runt men inte ett liv till att starta och då är det bara att sitta och vänta ett par min sen startar den. någon som haft samma problem? eller vet om det går att stänga av larmet? har hört något om att nycklarna på ford ska vara "kodade" och kan strula om dom blir slitna men vet ej hur sant det är
tacksam för all hjälp häls peter
har en ford galaxy 1997 (vinter bil) som har börjat strula vill lägga av när man släpper gasen eller så pendlar den upp och ner från 0-1500 varv ett par gånger innan den hammnar på rätt tomgång eller dör.. undrar om nån vet vad det kan vara.? finns det tomgångsmotor på dessa?
problem2
sen har jag ett problem till som jag tror att det kan vara orginal larmet som jävlas för när bilen har stannat så går det inte att starta startmotorn går runt men inte ett liv till att starta och då är det bara att sitta och vänta ett par min sen startar den. någon som haft samma problem? eller vet om det går att stänga av larmet? har hört något om att nycklarna på ford ska vara "kodade" och kan strula om dom blir slitna men vet ej hur sant det är
tacksam för all hjälp häls peter
-
_Backstrom_
- Erfaren
- Namn: Björn Backström
- Kör: 2 Ben just nu
-
jonis56
-
pl11
-
jonis56
-
pl11
kollade problemet i dag och tror det är "idle air control valve" som inte fungerar provade göra rent och smörja upp den blev bättre ett tag ca 2 min sen samma problem den värkar inte hålla tätt provade köra utan den med hålen pluggade då var tomgången stabil. nån som har en"IAC" liggande eller vet vad det kostar att köpa en ny?
-
pl11
har nu bytt idle air control valve (har varit avställd ett tag)och tomgången är nu bra
men problemet med att den vill dö ibland återstår tyvärr
och när den dött så kan man köra runt den på startmotorn men startar ej
bara att vänta 30 sek-3min sen startar den direkt.
så jag undrar finns det nån data box från scorpio/mondeo som kan passa?
tacksam för all hjälp!!
men problemet med att den vill dö ibland återstår tyvärr
och när den dött så kan man köra runt den på startmotorn men startar ej
bara att vänta 30 sek-3min sen startar den direkt.
så jag undrar finns det nån data box från scorpio/mondeo som kan passa?
tacksam för all hjälp!!
-
pl11