ford taunus 2.0 automat
- mrford
- Legend
- Namn: mikael k
- Kör: Ny bliven focus ST ägare då! sierra cosworth rwd torino gran sport taunus osv mm
ford taunus 2.0 automat
köptes i höstas billigt gjorde inget me den alls efter köp körde igenom bes utan anm 
årsm76a överdrags klädsel i alla stolar sedan ny!
va ett dödsbo gubben hade dött o tanten ville bli av me bilen så hennes son satt ut annons på den o jag köpte!!
årsm76a överdrags klädsel i alla stolar sedan ny!
va ett dödsbo gubben hade dött o tanten ville bli av me bilen så hennes son satt ut annons på den o jag köpte!!
- Bilagor
-
-
SK Racing
-
Magnus S
- Släggmek
- Legend
- Namn: Hasse B.
- Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi (TC 2), 1982 Taunus 2.0GL Kombi (TC 3)
Kul med en "TC 2"-Taunus i bra skick, och en av de snyggaste originalfärgerna också
. Visserligen har jag inte kollat med Bilregistret, men nog verkar det som att den generationen (76-78) är den som det sparats minst av från den modellfamiljen, trots att den blev en "gubbfavorit"
med sina uppstramade linjer som ärvde Cortina mk II enligt rykte - stilrenare än både de äldre och nyare årens. Vore kul att få se den där med 13 X 5,5" slotmags på, jag minns det var i särklass vanligaste tillbehöret.
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
- Paroxyst
- Legend
- Namn: Marc S
- Kör: Commodore 72
- Kontakt:
Tror du tänker på Spanish Carnival Red kanske? Min coupé är den färgen.mrford skrev:ja 5 petat hade ju vart roligaretror det är calypso orange röd eller dyligt?
F.ö. gillar jag den där modellen. Ser ut att vara i bra skick och gud nåde dig pöjk om du börjar jiddra turbo eller "peta i en V6:a" snack. Då skickar jag exkrement på posten åt dig! Fin fin bil.
"Nothing lasts forever. Just ask a Ford Pinto" (Dexter Morgan - Season 1)
- mrford
- Legend
- Kör: Ny bliven focus ST ägare då! sierra cosworth rwd torino gran sport taunus osv mm
Paroxyst skrev:Tror du tänker på Spanish Carnival Red kanske? Min coupé är den färgen.
F.ö. gillar jag den där modellen. Ser ut att vara i bra skick och gud nåde dig pöjk om du börjar jiddra turbo eller "peta i en V6:a" snack. Då skickar jag exkrement på posten åt dig! Fin fin bil.
hahah nej blir inge turbo!
v6 vore tevligt:p men det blir nog orginal ev andra fälgar går det att få tag i sådan färg?
om man tröttnar på den tror ni det finns seriösa spekulanter på en sådan?
- mrford
- Legend
var väll många som fick sätta livet till när ronny o ragge va poppisSläggmek skrev:Kul med en "TC 2"-Taunus i bra skick, och en av de snyggaste originalfärgerna också. Visserligen har jag inte kollat med Bilregistret, men nog verkar det som att den generationen (76-78) är den som det sparats minst av från den modellfamiljen, trots att den blev en "gubbfavorit"
med sina uppstramade linjer som ärvde Cortina mk II enligt rykte - stilrenare än både de äldre och nyare årens. Vore kul att få se den där med 13 X 5,5" slotmags på, jag minns det var i särklass vanligaste tillbehöret.
- BelseBoB
- Legend
- Namn: Kristoffer Kuula
- Kör: Austin Mini
hörru du!SK Racing skrev:Inga vackra bilar direkt, men dom har ju sin charm oavsett.
Ser ju ut o vara i ett gott skick.
riktigt fin bil och just denna äldre modell är snygg i fronten med sina blinkers innanför framskärmarna och de längre sidorutorna så den ser lite lägre ut i taket
dessuton slipper man avgaskraven!
Ford 26M -70 *100% orginal*
Ford Consul -72 V8
Austin Mini 850 -64
Peugeot 103
Ford Consul -72 V8
Austin Mini 850 -64
Peugeot 103