En fundering
-
andreas_83
- Nybörjare
- Namn: Andreas Stensson
- Kör: Mondeo 2.0 kombi 2005 fattimans utrustad
En fundering
Jag kände det nu när det har varit ett par minus på morgonen på väg till jobbet så drar det kallt i från spaken under ratten ( den man justerar ratten med).
Är det någon annan som har upptäckt det, kanske någon som vet varför till och med?
Jag finner det väldigt störande i bland.
//Andreas
Är det någon annan som har upptäckt det, kanske någon som vet varför till och med?
Jag finner det väldigt störande i bland.
//Andreas
-
andreas_83
- Nybörjare
- Namn: Andreas Stensson
- Kör: Mondeo 2.0 kombi 2005 fattimans utrustad
-
Fiesta
Andreas, det måste ju vara något läckage in från motorrummet / klimathuset som gör att det känns kallt under rattstället.
Har själv ingen Mondeo, men jag har arbetat rätt mycket att felsöka just bland annat sådana problem på ett annat Svenskt bilfabrikat.
Vi använde en ultraljudssändare som genererade ett högfrekvent ljud på utsidan, på insidan i kupén så hade vi en mottagare och kunde då höra vart läckaget var någonstans.
Det var lite tips på hur man kan göra, om du har möjlighet och rätt utrustning till hands...
Mvh Mats
Har själv ingen Mondeo, men jag har arbetat rätt mycket att felsöka just bland annat sådana problem på ett annat Svenskt bilfabrikat.
Vi använde en ultraljudssändare som genererade ett högfrekvent ljud på utsidan, på insidan i kupén så hade vi en mottagare och kunde då höra vart läckaget var någonstans.
Det var lite tips på hur man kan göra, om du har möjlighet och rätt utrustning till hands...
Mvh Mats