varningsblinkers sierra -91
-
merten
- Erfaren
- Namn: joakim B
- Kör: sierra-92 dohc
varningsblinkers sierra -91
Akut problem med varningsblinkers på sierran. Reläet bara sprakar när man slår på varningsblinkers, vanlig höger vänster blinkers fungerar som så reläet är det inte fel på. testat byta till ny blinkersspak men samma fel kvarstår.
Vad kan vara trolig orsak.
Besiktning imorn...
Om jag inte hittar felet vad skulle besiktningen säga om jag tog en vanlig strömbrytare och kopplar in mig på kablarna (h och v blinkers) till reläet och drar en plus till strömbrytaren och kör den vägen?
sorry för luddig text.
/jocke.
Vad kan vara trolig orsak.
Besiktning imorn...
Om jag inte hittar felet vad skulle besiktningen säga om jag tog en vanlig strömbrytare och kopplar in mig på kablarna (h och v blinkers) till reläet och drar en plus till strömbrytaren och kör den vägen?
sorry för luddig text.
/jocke.
-
SK Racing
Jag har aldrig varit med om att bes kollar varningsblinkers, men den bör ju givetvis fungera ändå.
En sak jag tänker på är att, är det samma relä till varningsblinkers som den vanliga blinkgrunkan?
Är ingen fena på el så direkt men vill minnas att mina Datsun-bilar har olika reläer till dom funktionerna.
Sen har ju jag varit med om att själva knappen, eller snarare plåtblecken i varningsknappen inte mått så bra och då har ju blinkfunktionen fått damp.
En sak jag tänker på är att, är det samma relä till varningsblinkers som den vanliga blinkgrunkan?
Är ingen fena på el så direkt men vill minnas att mina Datsun-bilar har olika reläer till dom funktionerna.
Sen har ju jag varit med om att själva knappen, eller snarare plåtblecken i varningsknappen inte mått så bra och då har ju blinkfunktionen fått damp.