Bildtråd: FCS banträff Mantorp Park 14 Maj 2011

Avdelning där vi samlar alla motorrelaterade (ex. bilar, motorer och motorsport) bilder och filmer som vi vill dela med oss av.
Användarvisningsbild
farsan
Legend
Namn: Andreas Schönemann
Kör: brandbil
Medlemsnummer: 4

Inlägg av farsan »

C skrev:John Kraft (evon på bild) är gamla banträffsansvariga i HPC som satt i många år så det är rätt självklart att han fått köpa en plats av HPC..
Så om jag skaffar en Volvo, är det självklart att jag får köpa en plats?
Tycker Mickes fråga är befogad...
*Klanledare*

FIXIT Transmission
Hydraulic optimering
Vikens Maskin
Ma Composit & Plexiglas AB]
P-racing dash

Användarvisningsbild
Baby blå
Legend
Namn: Martin R
Kör: Transit

Inlägg av Baby blå »

Hur ofta bokas dessa platser hos FCS ??
För om dom inte används av företagen så kan ju medlemmar som även kör andra bilmärken kunna hyra in sig ??

Bara en tanke.

//

Användarvisningsbild
martin n
Legend
Namn: Martin Nylund
Kör: cossie rwd.
Medlemsnummer: 33

Inlägg av martin n »

Baby blå skrev:Hur ofta bokas dessa platser hos FCS ??
För om dom inte används av företagen så kan ju medlemmar som även kör andra bilmärken kunna hyra in sig ??

Bara en tanke.

//
i´m with stupid!!:cool:

Focus RS
Legend
Namn: Per-Anders G
Kör: Ford
Medlemsnummer: 3

Inlägg av Focus RS »

Babyblå:

Dessa platser har utnyttjas vid ett antal tillfällen av intresserade samarbetspartners. Jag är själv av den åsikten att det eventuellt vara bra att ha tillgång till dessa platser för att på något sätt kunna ge något tillbaka till aktiva samarbetspartners till klubben, men att det är fel att använda dem till att låta medlemmar komma och köra med icke Fordar.

Som märkesklubb så känns det lite fel väg att gå och jag ser helst att de togs bort helt för att slippa eventuella diskussioner och avundsjuka inom banträffssamarbetet. På så sätt undviker vi även eventuella "lycksökare" (de som inte har någon som helst anknytning/intresse av FCS) som bara vill få åka på billiga banträffar (något som man skulle kunna ordna med högre priser för icke-Fordar).

Men som sagt, detta är min personliga åsikt och ser Ni medlemmar annorlunda på detta så får vi ta upp det till diskussion och beslut.

/Per-Anders.

Användarvisningsbild
C
Legend
Namn: Christian L
Kör: 458

Inlägg av C »

farsan skrev:Så om jag skaffar en Volvo, är det självklart att jag får köpa en plats?
Tycker Mickes fråga är befogad...
Det beror på hur den aktuella klubbens styrelse ställer sig i den frågan, dvs bland annat vad du och alla andra i styrelsen tycker. För HPC var John kraft rätt självklar, det är därför jag skrev att han var rätt självklar. Enkelt. Läs vad jag skriver, inte vad DU tror att jag skriver. ;)
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.

X-ordis FMCS

Användarvisningsbild
C
Legend
Namn: Christian L
Kör: 458

Inlägg av C »

davve d skrev:Stämmer, och vad jag förstod på fotografen som var med när jag stod flaggvakt är det han som mappar hondorna.
Det stämmer det me! Han hjälper hondaåkarna grymt mycket och är riktigt duktig påre. Dessutom var den han, jag, Kjelle från SSI som lade den stora basen för banträffsregler och rutiner en gång i tiden. Det var ett stort tidskrävande jobb, men f-n va kul vi hade! :) Uj Uj, gamla goda tider det dära.
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.

X-ordis FMCS

Användarvisningsbild
Fredin
Legend
Namn: Daniel Fredin
Kör: Otroligt snabbt
Medlemsnummer: 59

Inlägg av Fredin »

Då vill jag passa på att boka en gästplats om det skiter sig med min Ford. Jag jobbar för fullt för att hinna få klart bilen innan Emmaboda. Men om den inte blir klar vill jag givetvis ändå vara med klubben och köra SS. Jag är medlem, åker Ford x2 och har hjälp många cosworth åkare med problem. Jag kanske inte mappar dom som honda killen gör, men lite har jag allt åstadkommit genom åren, åkt cosworth sen 03.
Så en plats på Emmaboda vill jag ha. Och med tanke på hur många som körde förra året så tror jag inte det blir särskilt trångt på banan.
4x4 Cossie -90 Time Attack
Emmaboda Superstage: 1.17.71
Kinnekulle: 54.51

*070-449 2884*

Användarvisningsbild
Johansson
Legend
Namn: Linus Johansson
Kör: Sierra Cosworth RWD-89, Fiesta ST-17
Medlemsnummer: 67

Inlägg av Johansson »

Focus RS skrev:Babyblå:

Dessa platser har utnyttjas vid ett antal tillfällen av intresserade samarbetspartners. Jag är själv av den åsikten att det eventuellt vara bra att ha tillgång till dessa platser för att på något sätt kunna ge något tillbaka till aktiva samarbetspartners till klubben, men att det är fel att använda dem till att låta medlemmar komma och köra med icke Fordar.

Som märkesklubb så känns det lite fel väg att gå och jag ser helst att de togs bort helt för att slippa eventuella diskussioner och avundsjuka inom banträffssamarbetet. På så sätt undviker vi även eventuella "lycksökare" (de som inte har någon som helst anknytning/intresse av FCS) som bara vill få åka på billiga banträffar (något som man skulle kunna ordna med högre priser för icke-Fordar).

Men som sagt, detta är min personliga åsikt och ser Ni medlemmar annorlunda på detta så får vi ta upp det till diskussion och beslut.

/Per-Anders.
Jag håller med P-A, är man medlem i ford klubben så är det ford man kör med på banan.

MVH Linus

Användarvisningsbild
Colding
Veteran
Namn: Rasmus Christensen
Kör: Golf GL mk1, BMW 2002 Touring
Medlemsnummer: 245

Inlägg av Colding »

Jag kan hålla med andra här faktiskt. Ska man med och köra får det gärna vara en Ford. Är det nu så att någon tidigare kört Ford och gjort mycket för klubben så är det inget annat än självklar goodwill att bjuda med personen i fråga, oavsett vad han nu kan tänkas köra. Han får väl tvingas slänga på en ford-logo så slipper vi svenska avundsjukan :)
BMW 2002 Touring '72
VW Golf GLS '83

Användarvisningsbild
Johansson
Legend

Inlägg av Johansson »

Colding skrev:Jag kan hålla med andra här faktiskt. Ska man med och köra får det gärna vara en Ford. Är det nu så att någon tidigare kört Ford och gjort mycket för klubben så är det inget annat än självklar goodwill att bjuda med personen i fråga, oavsett vad han nu kan tänkas köra. Han får väl tvingas slänga på en ford-logo så slipper vi svenska avundsjukan :)
Först vill jag säga att jag är inte ute efter att sätta käppar i hjulet för någon;)

Men om man leker lite med tanken att det är 5 st som vill köra på gelleråsen i år med något annat än Ford, och nästa år är det t.ex 7st hur ska man välja ut vilka som ska få köra och inte?

MVH Linus

Focus RS
Legend
Namn: Per-Anders G
Kör: Ford
Medlemsnummer: 3

Inlägg av Focus RS »

Johansson skrev:Först vill jag säga att jag är inte ute efter att sätta käppar i hjulet för någon;)

Men om man leker lite med tanken att det är 5 st som vill köra på gelleråsen i år med något annat än Ford, och nästa år är det t.ex 7st hur ska man välja ut vilka som ska få köra och inte?

MVH Linus
Precis! Det är denna typ av diskussion som jag vill undvika. Det kommer bara leda till tråkigheter i längden. För vem skall kunna avgöra vem som skall ha rätt till denna typ av platser? Först till kvarn lär ju inte funka, för på ett eller annat sätt så kommer det bli svågerpolitik av det hela. Medlem som medlem. Alla skall ha samma förrutsättningar tycker jag...

Nä, i så fall får man nog försöka sälja dem med bra avans (t.ex startavgift á 1000kr) så att man då kan motivera att det faktiskt tillför verksamheten en del och att det finns fördelar med att komma till träffen med sin Ford...

My two cents...

Användarvisningsbild
martin n
Legend
Namn: Martin Nylund
Kör: cossie rwd.
Medlemsnummer: 33

Inlägg av martin n »

Focus RS skrev:Precis! Det är denna typ av diskussion som jag vill undvika. Det kommer bara leda till tråkigheter i längden. För vem skall kunna avgöra vem som skall ha rätt till denna typ av platser? Först till kvarn lär ju inte funka, för på ett eller annat sätt så kommer det bli svågerpolitik av det hela. Medlem som medlem. Alla skall ha samma förrutsättningar tycker jag...

Nä, i så fall får man nog försöka sälja dem med bra avans (t.ex startavgift á 1000kr) så att man då kan motivera att det faktiskt tillför verksamheten en del och att det finns fördelar med att komma till träffen med sin Ford...

My two cents...
tycker absolut ni ska ta bra betallt! men låt dom platserna stå till förfogande för alla. men kör man inte ford så ska det klart kosta kalsonger. detta är väl ett jätte bra sätt att få in pengar till klubben! och denna sak kanske man skall göra så att samma person bara kan utnyttja en gång per år? då får man bort lite av svåger politiken?

//Martin

Användarvisningsbild
nexis
Veteran
Namn: Ninni Strömberg
Kör: alldeles för fort

Inlägg av nexis »

Tycker det är bättre att använda dom platserna till våra samarbetspartners eller för att kanske locka nya samarbetspartners eller andra som klubben kan ha nytta av. Lite reklam är aldrig fel...
Peugeot 205 Gti Dimma "Lillan"
Ford Focus "Cupen"

Det enda vi vet om livet är att ingen kommer ur det levande så vi kan lika gärna leva livet när vi ändå är här

Användarvisningsbild
Baby blå
Legend
Namn: Martin R
Kör: Transit

Inlägg av Baby blå »

Och nu kommer mina 2 cents i ämnet.

Som ni kanske gissat håller jag inte med en hel del av ovanstående skribenter.

Klubben som jag har förstått det kämpat lite grann med att få ihop ekonomin.
Framför allt kanske då när det gäller bankörningar. Som tur är släpptes Focus IIan relativt nyss, utan den hade det knappt varit en Ford på träffarna alls. Ser ut som startfältet i BTCC på det glada 80talet nu för tiden.
Som en enhetsklass.

OM klubben ska fortsätta med bankörningar så tror jag det måste tänkas om.
Klubben får säkert fler och fler medlemmar på sidan men väldigt få betalande.
Min gissninga är att få nya S-max, Mondeo ägare mfl vill ta ut sin bil på banan eller ens betala 300 kr för att vara en stödjande medlem ??

Så klubben har då 5 platser att "hyra" ut.
Nu får gärna nån som vet fylla i rätt antal här men den enda gången jag sett nån använda sin plats va på Gelleråsen när Autotec va där med sin Renault ??

Bilsverige är inte så stort när allt kommer kring. Tror mycke väl att medlemmar i klubben känner folk som har fina arga bilar av div märken ståendes hemma i garagen.
Ta våran egen RS500 förare som även kör en Viper. ( minns inte vad han heter )
Hade inte det varit kul att få med den på en träff ??
Rallybilar av alla dess slag. Få ut en RS200, GrpA Sierra, GrpN Evo, Time attack bilar eller vad som helst.
Lite uppvisning. Det lockar folk och ger uppmärksamhet.
Man får ju chansen att jaga honom på banan om man vill ......

Att det skulle skena och bli svågerpolitik har jag svårt att se. Det e ju ingen som visar intresse för dom idag ??
Ni har väl förmågan att ta beslut i styrelsen ?? Styr upp det i så fall.

Och en lite bitter sammanfattning:

Sluta halka tbx så styggt om att allt ska vara så krångligt, jobbigt, bökigt, trist.
Ni kommer stå där stolta och vifta med flaggan och depån kommer vara tom. Lycka till att driva klubben utan medlemmar.
Det finns massa chanser att köra bil på bana idag utan att vara en klubb trogen. Folk har redan snappat upp det.

När ska ni ??

//
Martin

Användarvisningsbild
Johansson
Legend

Inlägg av Johansson »

Baby blå skrev:Och nu kommer mina 2 cents i ämnet.

Som ni kanske gissat håller jag inte med en hel del av ovanstående skribenter.

Klubben som jag har förstått det kämpat lite grann med att få ihop ekonomin.
Framför allt kanske då när det gäller bankörningar.
Så har jag också förstått det. Men vi måste väl för hela friden;) få våra egna (ford bilar) att dyka upp på träffarna, det har varit mycket prat om SS i en del år innan, sen när det väl blev körning i emmaboda så var vi tre fordar på lördagen, Vad beror det på kan man ju undra?? Nu är jag inte den som åker på alla träffar så jag ska inte vara för stor i munnen;). Jag tycker att det som Mr Nylund skriver kanske kan vara något att fundera på då superstage närmar sig med storm steg.

//Linus

Skriv svar